Οι εικαστικές τέχνες ως γλώσσα διαπραγμάτευσης σε πολυπολιτισμικές τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες τα προγράμματα διδασκαλίας των εικαστικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν αναγνωριστεί ως μια ξεχωριστή μορφή τέχνης με τη δική της δομή και χρειάζεται την κατάλληλη διδακτική μέθοδο προσέγγισης κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η διδακτική αυτή περιγράφεται ως δραστηριότητα που ενεργοποιεί την φαντασία, τη γνώση, το ψυχισμό και τη δεξιότητα του παιδιού, αναπτύσσοντας ολόπλευρα την προσωπικότητα του. Οι αρχές της διαπολιτισµικής εκπαίδευσης, συμφωνούν πλήρως με τις θέσεις της εικαστικής αγωγής και συμβάλουν στη διαδικασία της μάθησης, θέτοντας υποθέσεις και προβληµατισµούς γύρω από τα ‘’πώς’’ και τα ‘’γιατί’’ της σύγχρονης πραγματικότητας. Προετοιμάζει τα παιδιά όλων των πολιτισμών για την ισότιμη συμμετοχή τους στην κυρίαρχη κουλτούρα-κοινωνία. Ωστόσο το παραδοσιακό σχολείο-αγνοώντας τις ανάγκες όλων των παιδιών για ισότιμη συμμετοχή στην καλλιτεχνική έκφραση-αναφέρεται στη συστηµατική σχολική εκπαίδευση της εικαστικής αγωγής με προτεραιότητα στα ταλαντούχα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the last few decades visual arts teaching programmes in primary education have been recognised as a distinct form of art that has its own structure and needs the appropriate teaching approach. This teaching method is described as process which activates the imagination, knowledge, psyche and skills of the child, thus developing his/her full personality. The principles of intercultural education are completely in line with the positions of visual education and contribute to the learning process, raising questions and concerns about the ‘’hows’’ and ‘’whys’’ of modern reality. It prepares children of all cultures for equal participation in the dominant culture-society. However, the traditional school-ignoring the needs of all children for equal participation in artistic expression–refers to the systematic schooling of art education with priority to talented children, providing them with opportunities for further development. The purpose of this research was to present a teaching pro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51177
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51177
ND
51177
Εναλλακτικός τίτλος
The visual arts as the language of negotiation in multicultural primary education classes
Συγγραφέας
Γρίμπιλα, Ευφροσύνη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μητακίδου Χριστοδούλα
Γρόλλιος Γεώργιος
Λιάμπας Αναστάσιος
Καραγιάννη Παναγιώτα
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Ιωαννίδου Μάρθα
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κοινωνικοπολιτισμικές ταυτότητες; Καλλιτεχνική ενσυναίσθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)