Ο ρόλος του εικονογραφημένου βιβλίου χωρίς λέξεις στη διερεύνηση και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών

Περίληψη

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών μέσω των εικόνων και της τέχνης γενικότερα είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει τον χώρο της έρευνας εδώ και πολλά χρόνια (Eisner, 1965). Πολλοί ερευνητές έχουν επισημάνει την αξία της παρατήρησης των εικόνων (Pantaleo, 2017. Nodelman, 1988. Οικονομίδου, 2016. Yenawine, 2013). Μέσα από μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως, όταν ένα παιδί παρατηρεί μια εικόνα, εστιάζει σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός, το οποίο γίνεται η αφορμή για την ενεργοποίηση νοητικών διαδικασιών, όπως είναι η ερμηνεία, η ανάλυση, η εμβάθυνση, η αιτιολόγηση απόψεων, η διατύπωση υποθέσεων, η συναγωγή συμπερασμάτων, η αξιολόγηση και η ανταλλαγή ιδεών (Ennis, 1962. Pantaleo, 2017). Η ανάπτυξη των ανωτέρω διαδικασιών αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κριτικής σκέψης. Σκοπός της διατριβής ήταν να συνεισφέρει στην υπάρχουσα βιβλιογραφία δεδομένα αναφορικά με τον ρόλο του εικονογραφημένου βιβλίου χωρίς λέξεις (wordless book) στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Generally, the development of children's critical thinking through images and art is an issue that has occupied the field of research for many years (Eisner, 1965). Many researchers have pointed out the value of image observation (Pantaleo, 2017. Nodelman, 1988. Economidou, 2016. Yenawine, 2013). Through studies, they concluded that when a child observes an image, it focuses on a specific event, which causes of the activation of mental processes, such as interpretation, analysis, penetration, justification of opinions, formulation of assumptions, conclusions, evaluation and exchange of ideas (Ennis, 1962. Pantaleo, 2017). The development of the above processes are characteristics of critical thinking. The purpose of this study was to contribute data to the existing literature regarding the role of the image in the development of First Grade students’ critical thinking skills. The purpose of this study was to investigate the role of the wordless book’s images in the development of child ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51090
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51090
ND
51090
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the wordless book in assessing and promoting children’s critical thinking
Συγγραφέας
Μηκέ, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιλιμένη Τασούλα
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Πολίτης Δημήτριος
Κανατσούλη Μελπομένη
Οικονομίδου Αναστασία
Μάγος Κωνσταντίνος
Βασιλούδη Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Εικόνα; Βιβλίο χωρίς λέξεις; Ημι-πείραμα; Εκπαιδευτική παρέμβαση; Εργαλείο αξιολόγησης C.T.S.E.T.
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)