Μια εικόνα ισούται με χίλιες…ιστορίες: τα βιβλία χωρίς λόγια και ο εννοούμενος αναγνώστης τους

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στα βιβλία χωρίς λόγια, ένα νεωτερικό λογοτεχνικό είδος, με ελάχιστο ή καθόλου λεκτικό κείμενο, στο οποίο η εικόνα αποτελεί το κύριο αφηγηματικό μέσο κατασκευής του νοήματος της ιστορίας. Η διατριβή εστιάζει σε δύο άξονες. Κατ’ αρχάς, μελετά τα βιβλία χωρίς λόγια, για να οριοθετήσει αυτή τη νέα ειδική κατηγορία στον χώρο της Παιδικής Λογοτεχνίας αλλά και να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους ο οπτικός λόγος, ως μοναδικό σημειωτικό μέσο, μπορεί να δημιουργήσει μια αποτελεσματική αφήγηση, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εικονογραφικών στρατηγικών. Δεύτερον, διερευνά το «πορτρέτο» του εννοούμενου παιδιού-αναγνώστη που υπονοείται στα βιβλία χωρίς λόγια, και, επομένως, τα απαιτούμενα «προσόντα» του πραγματικού αναγνώστη, τις δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσει και, εν τέλει, τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει από την ανάγνωση των βιβλίων χωρίς λόγια. Η μελέτη διαρθρώνεται σε τέσσερα μέρη, το πρώτο από τα οποία είναι αφιερωμένο αφενός στην οριοθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This present thesis focuses on wordless books, which are a contemporary literary genre, with little or no verbal text, in which the image is the main narrative medium of constructing the meaning of the story. The first part of the thesis studies books without words, in order to define this new category in the field of Children's Literature, but also in order to explore the ways in which the visual mode, as a unique semiotic medium, can create an effective narrative, using a variety of pictorial strategies. The second part of the thesis explores the “portrait” of the child-reader that is implied in wordless books and consequently the required qualifications of the real reader, the difficulties he may face and, ultimately, the benefits he may derive from reading them. The present thesis is structured into four parts, the first of which is devoted on the one hand to the demarcation of the theoretical framework of wordless books and on the other to Wolfang Iser’s theory of aesthetic ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/52051
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52051
ND
52051
Εναλλακτικός τίτλος
A picture worth a thousand…words: wordless books and their implied reader
Συγγραφέας
Παπαηλία, Άρτεμις (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Οικονομίδου Αναστασία
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Πολίτης Δημήτριος
Βασιλούδη Βασιλική
Κανατσούλη Μελπομένη
Τσιλιμένη Τασούλα
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Βιβλίο χωρίς λόγια; Παιδική λογοτεχνία; Εννοούμενος Αναγνώστης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.