Περίληψη
Η συνάφεια του διερευνηθέντος προβλήματοςΗ παρούσα μελέτη εστιάζει σε τρέχοντα και ιδιαίτερα σχετικά θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό, καθώς και τρόπους παρέμβασης στην παρουσία του συνδρόμου φάσματος του αυτισμού. Στην πρακτική μου ως ειδικός παιδαγωγός και στις επαφές μου με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οδηγήθηκα από την προσπάθεια να εξετάσω και να αναλύσω όλες αυτές τις διαφορετικές μορφές και μεθόδους εργασίας με παιδιά από το φάσμα του αυτισμού, καθοδηγούμενα από την επιθυμία να εμβαθύνω στις παρατηρήσεις μου και μέσα από αυτήν τη διατριβή. Εξερευνώ και προτείνω τρόπους να εμπλέξω και να εμπλέξω αυτά τα παιδιά σε συμβολικό παιχνίδι. Αν και η προσοχή στο θέμα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν θεωρητικά, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για έρευνα σε αυτόν τον τομέα καθώς και για πρακτικά εφαρμόσιμες προσεγγίσεις και λύσεις στην καθημερινή παιδαγωγική πρακτική. Έτσι, άρχισα να γράφω αυτήν τη διατριβή και να διεξάγω ένα ερευνητικό πείρ ...
Η συνάφεια του διερευνηθέντος προβλήματοςΗ παρούσα μελέτη εστιάζει σε τρέχοντα και ιδιαίτερα σχετικά θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό, καθώς και τρόπους παρέμβασης στην παρουσία του συνδρόμου φάσματος του αυτισμού. Στην πρακτική μου ως ειδικός παιδαγωγός και στις επαφές μου με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οδηγήθηκα από την προσπάθεια να εξετάσω και να αναλύσω όλες αυτές τις διαφορετικές μορφές και μεθόδους εργασίας με παιδιά από το φάσμα του αυτισμού, καθοδηγούμενα από την επιθυμία να εμβαθύνω στις παρατηρήσεις μου και μέσα από αυτήν τη διατριβή. Εξερευνώ και προτείνω τρόπους να εμπλέξω και να εμπλέξω αυτά τα παιδιά σε συμβολικό παιχνίδι. Αν και η προσοχή στο θέμα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν θεωρητικά, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για έρευνα σε αυτόν τον τομέα καθώς και για πρακτικά εφαρμόσιμες προσεγγίσεις και λύσεις στην καθημερινή παιδαγωγική πρακτική. Έτσι, άρχισα να γράφω αυτήν τη διατριβή και να διεξάγω ένα ερευνητικό πείραμα. Αυτή η διδακτορική διατριβή εξετάζει τις διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές και τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού αναπτύσσουν τις δημιουργικές και δημιουργικές τους ικανότητες τοποθετημένες σε κατάλληλες παιδαγωγικές συνθήκες και συμμετέχουν σε δραστηριότητες του παιχνιδιού, και ιδίως στο συμβολικό παιχνίδιΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ διατριβή περιλαμβάνει συμπεράσματα και περιλήψεις, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι:· Η χρήση της οπτικής διδασκαλίας αυξάνει την εστίαση, τον αριθμό των δραστηριοτήτων που εμπλέκονται, και τον αριθμό των επιτυχιών σε κάθε μία από αυτές τις δραστηριότητες μεταξύ των μαθητών με αυτισμό.· Η κοινωνική εγκυρότητα της έρευνας μετρήθηκε με ερωτηματολόγιο και διαπιστώθηκε ότι ήταν αρκετά υψηλή. Οι ερωτήσεις αφορούν τις ικανότητες και τις δεξιότητες που σχετίζονται με το παιχνίδι των μαθητών και τη σημασία αυτών των δεξιοτήτων και ικανοτήτων όσον αφορά την ανάπτυξη και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η επιλογή αυτών των ερωτήσεων σχετίζεται άμεσα με τους ερευνητικούς στόχους και τη σημασία της κοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών. Ο στόχος της μέτρησης της κοινωνικής εγκυρότητας ήταν να καθοριστεί αν αυτή η στρατηγική ευνοεί την αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών με αυτισμό και πόσο η αξία του παιχνιδιού και τα εκπαιδευτικά οφέλη που απορρέουν από αυτό αναγνωρίζονται ως Μάθηση μέσω των Παιχνιδιών.· Η στρατηγική οπτικής διδασκαλίας έχει αποδειχθεί αποτελεσματική στη διδασκαλία πολλών μαθητών με δεξιότητες αυτισμού. Η χρήση της οπτικής διδασκαλίας έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για τους μαθητές με αυτισμό: μειώνει την ανταπόκριση του δασκάλου, αυξάνει τις δεξιότητες που αποκτώνται μετά την παρέμβαση, με μια περίληψη, αλλά όλα συνδυάζουν οπτική διδασκαλία με άλλες στρατηγικές. Αυτή η μελέτη δεν περιλαμβάνει τη χρήση στρατηγικών εκτός από την οπτική καθοδήγηση, και επομένως γνωρίζουμε ότι οι οπτικές οδηγίες είναι υπεύθυνες για αυτά τα αποτελέσματα. Σε άλλες μελέτες, δεν είναι σαφές ποια στοιχεία οδηγούν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα, οπτική καθοδήγηση ή άλλες στρατηγικές με τις οποίες συνδυάζονται.· Η εσωτερική εγκυρότητα μετράται με ερωτηματολόγιο που έχει αναπτυχθεί για το σκοπό αυτό. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ακρίβεια της παρέμβασης είναι 100%. Η παρέμβαση σχεδιάστηκε όπως προβλεπόταν, χωρίς καμία διαφορά, και οι οπτικές οδηγίες δόθηκαν στους μαθητές με τον σωστό τρόπο και ήταν εύκολα προσβάσιμες.· Πρόσθετοι παράγοντες που επηρέασαν τη διεξαγωγή και τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας μπορεί να είναι η ερευνητική μέθοδος και το πειραματικό σχέδιο που ακολουθείται από τον αριθμό των συμμετεχόντων, την αρχική τους αξιολόγηση και τη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας, τους περιορισμούς που επιβάλλονται από το συνοπτικό στάδιο, και τον τύπο και τον τρόπο παρουσίασης του οπτικού μέρους των οδηγιών.· Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της μελέτης δεν μπορούν να συνοψιστούν για όλα τα άτομα με αυτισμό. Φυσικά, οι μαθητές που συμμετείχαν στη μελέτη είχαν διαφορετικά ατομικά χαρακτηριστικά και κρίνοντας από τα αποτελέσματα, επωφελήθηκαν και οι δύο από τη χρήση οπτικών οδηγιών. Αλλά δεν μπορούμε να συνοψίσουμε τα αποτελέσματά τους για όλους τους ανθρώπους με αυτισμό.Αυτή η μελέτη μπορεί να επεκταθεί για να συμπεριλάβει περισσότερα άτομα που μελετήθηκαν. Οι μαθητές μπορεί να είναι μεγαλύτεροι, μεγαλύτεροι σε αριθμό, αλλά με λιγότερες δεξιότητες επικοινωνίας. Οι μαθητές που συμμετείχαν στη μελέτη δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία στη διδασκαλία μέσα από ένα δομημένο πρόγραμμα, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, με γονείς και ιδιωτικούς θεραπευτές. Αυτό είναι ένα ζήτημα που μπορεί να διερευνηθεί λεπτομερέστερα.Προτάσεις για καλύτερη συμμετοχή των παιδιών με αυτισμό σε δραστηριότητες συμβολικού παιχνιδιού είναι οι εξής:· Οι θεραπευτές θα πρέπει να αφιερώνουν επαρκή χρόνο για να παίξουν δραστηριότητες, προκειμένου τα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.· Όλα τα παιδιά θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ομαδικά προγράμματα κατά τη διάρκεια του ομαδικού παιχνιδιού και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.· Οι θεραπευτές πρέπει να εμπλέκονται με το παιδί σε αυθόρμητες δραστηριότητες.· Όταν τα παιδιά δεν παίζουν με το παιχνίδι, ο θεραπευτής πρέπει να βοηθήσει το παιδί.Αναφορά για την επιστημονική συμβολή στη διατριβήΤα κύρια σημεία συμβολής των εργασιών της διατριβής μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:1. Έχει γίνει μια εννοιολογική και ορολογική διευκρίνιση των παιδαγωγικών συνθηκών για την ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών με αυτισμό, η οποία θα συμβάλει στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την κατάλληλη εκπαίδευσή τους, για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών τους και όχι για να απορριφθεί από τους συνομηλίκους τους. Οι δυνατότητες βελτιστοποίησης αυτών των συνθηκών είναι κυρίως αντικειμενικές προκειμένου να αναπτυχθούν αυτά τα παιδιά σε κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.2. Εμπειρικά, τα κύρια σημεία που συμβάλλουν είναι η προσφορά μιας εναλλακτικής προς την παραδοσιακή εκπαίδευση λύσης για τη βελτίωση των παιδαγωγικών συνθηκών για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών με αυτισμό.3. Οι εκπαιδευτικοί και οι επαγγελματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εκπαιδευτική και διορθωτική απόδοση των παιχνιδιών διαφόρων τύπων ως μοντέλο για πρακτική εφαρμογή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The relevance of the investigated problem The present study focuses on current and particularly relevant topics related to autism, as well as ways of intervention in the presence of autism spectrum syndrome. In my practice as a special educator and in my contacts with children with special educational needs, I was driven by the attempt to examine and analyze all those different forms and methods of working with children from the autism spectrum, driven by the desire to deepen my observations and through this dissertation. I explore and suggest ways to engage and engage these children in symbolic play. Although the attention to the topic has been increasing in recent years, there is still much to be desired in theory, there is a great need for research in this area as well as for practically applicable approaches and solutions in everyday pedagogical practice. Therefore, I started writing this dissertation and conducting a research experiment. This doctoral dissertation examines the va ...
The relevance of the investigated problem The present study focuses on current and particularly relevant topics related to autism, as well as ways of intervention in the presence of autism spectrum syndrome. In my practice as a special educator and in my contacts with children with special educational needs, I was driven by the attempt to examine and analyze all those different forms and methods of working with children from the autism spectrum, driven by the desire to deepen my observations and through this dissertation. I explore and suggest ways to engage and engage these children in symbolic play. Although the attention to the topic has been increasing in recent years, there is still much to be desired in theory, there is a great need for research in this area as well as for practically applicable approaches and solutions in everyday pedagogical practice. Therefore, I started writing this dissertation and conducting a research experiment. This doctoral dissertation examines the various developmental disorders and the way in which children with autism spectrum disorders develop their creative and creative abilities placed in appropriate pedagogical conditions and participate in play activities, and in particular in symbolic playCONCLUSIONS AND SUMMARYThe dissertation contains conclusions and summaries, the most important of which are:• The use of visual instruction increases the focus, the number of activities they engage in, and the number of successes in each of these activities among students with autism.• The social validity of the survey was measured by a questionnaire and found to be sufficiently high. The questions relate to the abilities and skills relevant to students 'play and the importance of those skills and competences in terms of students' growth and socialization. The choice of these questions is directly related to the research goals and importance of students' social development. The aim of measuring social validity was to determine whether this strategy favors changing the behavior of children with autism and how much the value of the game and the educational benefits that flow from it are recognized as Learning through Games.• The visual instruction strategy has proven effective in teaching many students with autism skills. The use of visual instruction has important advantages for students with autism: it reduces the teacher's response, increases the skills acquired after the intervention, with a summary, but they all combine visual instruction with other strategies. This study does not involve the use of strategies other than visual guidance, and we therefore know that visual instructions are responsible for these results. In other studies, it is not clear which elements lead to specific results, visual guidance or other strategies with which they are combined.• Internal validity is measured by a questionnaire developed for this purpose. According to him, the accuracy of the intervention is 100%. The intervention was designed as intended, with no difference, and the visual instructions were given to the students in the correct way and were easily accessible.• Additional factors that influenced the conduct and results of the research process may be the research method and experimental plan followed the number of participants, their initial evaluation and duration of the research process, the limitations imposed by the summary stage, and the type and the way the visual part of the instructions is presented.• The results and conclusions of the study cannot be summarized for all people with autism. Of course, the students who participated in the study had different individual characteristics, and judging by the results, they both benefited from the use of visual instructions. But we cannot certainly summarize their results for all people with autism.This study may be expanded to include more subjects studied. Students may be larger, larger in number, but with less communication skills. The students who participated in the study had no previous experience in teaching through a structured program, both at school and at home, with parents and private therapists. This is an issue that can be explored in greater detail.Suggestions for better participation of children with autism in symbolic play activities are as follows:• Therapists should devote adequate time to play activities in order for children to develop their abilities.• All children should be included in group programs during team play and social interaction.• Therapists should be involved with the child in spontaneous activities.• When children do not play with the toy, the therapist should assist the child.Reference for scientific contributions to the dissertationThe main contribution points of the dissertation work can be summarized as follows:1. A conceptual and terminological clarification of the pedagogical conditions for the development of the creative abilities of children with autism has been made, which will contribute to creating the right conditions for them to be properly educated, to meet their educational needs and not to be rejected by their peers. The possibilities of optimizing these conditions are mainly objectified in order to develop these children in every aspect of the educational process;2. Empirically, the main contributing points are related to offering an alternative to traditional education to improve the pedagogical conditions for the development of creativity of children with autism;3. Teachers and professionals can use the educational and corrective performance of games of various types as a model for practical application.
περισσότερα