Σχολική ηγεσία και ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: αξιακό σύστημα, γνώσεις, πεποιθήσεις, στάσεις και πρακτικές διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζει μια ποσοτική έρευνα μεγάλης κλίμακας στο πεδίο της ενταξιακής εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην Ελλάδα η οποία φιλοδοξεί να αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο των σχολικών διευθυντών/ντριών στη διαμόρφωση της ενταξιακής εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες τους. Συγκεκριμένα, διερευνά συνδυαστικά τις στάσεις, τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις και τις πρακτικές των διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα αναφορικά με την εκπαίδευση των ανάπηρων μαθητών/τριών ή/και των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) στη σχολική τους μονάδα, με σκοπό να αναδείξει το κατά πόσο οι αξίες που φέρουν οι διευθυντές/ντριες αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα για τις παραπάνω μεταβλητές. Βάσει εκτεταμένης βιβλιογραφικής έρευνας, το προτεινόμενο θεωρητικό μοντέλο (Εικόνα 1) της παρούσα έρευνας αποτυπώνει τις σχέσεις μεταξύ των αξιών των σχολικών διευθυντών/ντριών και των στάσεων, γνώσεων, πεποιθήσεων και πρακτικών το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current doctoral thesis presents a large-scale research on the field of inclusive education and educational leadership in Greece that aspires to showcase the decisive role of school-principals in shaping inclusive education in their school units. In detail, this research investigates in tandem the attitudes, knowledge, beliefs and practices of Primary and Secondary Education school-principals in Greece regarding the education of disabled students and /or students with special education needs (D/SEN) in their school units, to further examine whether the values of school-principals are a predictive factor for the aforementioned variables. Based on extensive bibliographic research, the proposed theoretical model captures the relationships between values and attitudes, knowledge, beliefs and practices of school-principals regarding the education of students with D/SEN in their school units, highlighting that the values of school-principals influence their beliefs and attitudes and by e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55278
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55278
ND
55278
Εναλλακτικός τίτλος
School leadership and inclusive education of students with disabilities and/or special educational needs: value system, knowledge, beliefs, attitudes and practices of school principals of primary and secondary education
Συγγραφέας
Τσιραντωνάκη, Σμαραγδή (Πατρώνυμο: Σοφοκλής)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχου Αναστασία
Σταυρούση Παναγιώτα
Λαζαρίδου Αγγελική
Αβραμίδης Ηλίας
Παπαδημητρίου Δήμητρα
Ανδρέου Ελένη
Φύσσα Αριστέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ενταξιακή εκπαίδευση; Εκπαιδευτική ηγεσία; Σχολικοί διευθυντές/ντριες; Αξίες; Στάσεις; Γνώσεις; Πεποιθήσεις; Ενταξιακές πρακτικές; Μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)