Η ανάπτυξη των γνωστικών και μεταγνωστικών διαστάσεων του συστήματος της προσοχής σε παιδιά σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκε το αναπτυξιακό πρότυπο, πρώτον, βασικών εκφάνσεων της προσοχής (επιλεκτική, συντηρούμενη, διαμοιραζόμενη, και στροφή προσοχής) και, δεύτερον, της μετα-προσοχής, ως μεταγνωστική γνώση για τη λειτουργία της προσοχής, σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν 172 τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών (88 κορίτσια) και ένα κλινικό δείγμα 19 παιδιών (14 αγόρια) με διάγνωση Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας Μικτού Tύπου (ΔΕΠ-Υ/MT). Η εξέταση των παιδιών ήταν ατομική και περιλάμβανε γνωστικές δοκιμασίες της προσοχής και μεταγνωστικά έργα. Για την αξιολόγηση της προσοχής προσαρμόστηκαν στα ελληνικά και χορηγήθηκαν έργα από μία παραδοσιακή συστοιχία εκτίμησης της προσοχής «με χαρτί-και-μολύβι» (το Τεστ Προσοχής για Καθημερινές Δραστηριότητες για Παιδιά) και από μία ηλεκτρονική συστοιχία (το Τεστ Επίδοσης της Προσοχής για Παιδιά). Καθώς εισήχθησαν για πρώτη φορά τέτοιες δοκιμασίες στον ελληνικό πληθυσμό, ο έλε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The developmental pattern of basic aspects of attention (selective, sustained, divided, and shift in attention) and meta-attention in children aged from 6 to 12 years was investigated in the present study. One hundred and seventy two typically developing children between the age of 6 and 12 years (88 girls) and a clinical sample of 19 children (14 boys) diagnosed with the Combined Type of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD-C) participated in the study. Children were tested individually with both attention batteries and meta-attention tasks. For the evaluation of attention, tasks from a traditional “paper-and-pencil” assessment battery for attention (Test of Everyday Attention for Children) and a computerized battery (Test of Attentional Performance for Children) were adjusted for the Greek population and administered to the participants. Meta-attention was evaluated as metacognitive knowledge of attention through a semi-structured interview, a self-report questionnaire, and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35894
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35894
ND
35894
Εναλλακτικός τίτλος
The development of cognitive and metacognitive aspects of the attention system in school-aged children
Συγγραφέας
Μαλεγιαννάκη, Αμαρυλλίς-Χρυσή (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Γνωστικής Ψυχολογίας και Νευροψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Κωσταρίδου-Ευκλείδη Αναστασία
Κοσμίδου Μαρία-Ελένη
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Βορριά Παναγιώτα
Πλατσίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ανάπτυξη; Προσοχή; Διαταραχή ελλειματικής προσοχής με υπερκινητικότητα; Μεταγνώση; Σχολική ηλικία; Νευροψυχολογική εκτίμηση; Αξιολόγηση της προσοχής; Γνωστική ανάπτυξη; Ηλεκτρονικώς χορηγούμενη συστοιχία; Μετα-προσοχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiv, 253 σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)