Η όψη στην Ελληνική ως Γ1/Γ2: πειραματική διερεύνηση και εφαρμογές για τη διδακτική πρακτική

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τις αναπαραστάσεις και τους μηχανισμούς που υιοθετούν διαφορετικές ομάδες ομιλητών της Ελληνικής κατά την επεξεργασία των διαφορετικών συνθηκών πραγμάτωσης της συνοπτικής μορφολογίας της όψης. Οι ερευνητικές υποθέσεις εξετάστηκαν υπό το πρίσμα μοντέλων επεξεργασίας της κλιτικής μορφολογίας και συγκεκριμένα των συνδετιστικών μοντέλων απλού μηχανισμού (Rumelhart & McClelland 1986), των μοντέλων αποδόμησης απλού μηχανισμού (Yang 2002, Stockall & Marantz 2006) και των μοντέλων διπλού μηχανισμού (Clahsen 2006). Η ερευνητική μελέτη διεξήχθη με τη χορήγηση δύο πειραματικών δοκιμασιών, ενός πειραματικού έργου διατροπικής προέγερσης με λεξική απόφαση και ενός πειραματικού έργου εκμαίευσης της συνοπτικής όψης με ρήματα και ψευδορήματα. Στα πειραματικά έργα συμμετείχαν 51 ενήλικες φυσικοί ομιλητές της Ελληνικής, ηλικίας 20–26 ετών, 54 μονόγλωσσα παιδιά φυσικοί ομιλητές της Ελληνικής και 27 διαδοχικά δίγλωσσα παιδιά (Γ1 Τουρκική), ηλικίας 9–12 ετών. Τις πειραματικές συν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current thesis aims to investigate the representations and the mechanisms employed by different groups of Greek speakers during the processing of the Greek perfective aspect. Research hypotheses were articulated in the light of inflectional processing models and, more specifically, the connectionist single mechanism models (Rumelhart & McClelland 1986), the decomposition single mechanism models (Yang 2002, Stockall & Marantz 2006) and the dual mechanism models (Clahsen 2006). The study employed a cross modal priming task with lexical decision and an elicited production task with verbs and pseudoverbs. Participants were 51 adult native speakers of Greek, 20–26 years old, 54 monolingual Greek children and 27 successive bilingual children (L1 Turkish), 9–12 years old. Participants were tested in the following three experimental conditions: (a) the S condition consisting of verbs with the perfective affix /-s/ that lack stem alternation, e.g. é-trek-s-a, (b) the STEM_ALT condition cons ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50482
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50482
ND
50482
Εναλλακτικός τίτλος
Aspect in L1/L2 Greek: experimental investigation and teaching applications
Συγγραφέας
Σουκαλοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ρεβυθιάδου Ανθή
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Σπυρόπουλος Βασίλειος
Μαρίνης Θεόδωρος
Γαβριηλίδου Ζωή
Αγαθοπούλου Ελένη
Μητσιάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συνοπτική όψη; Μορφολογικές αναπαραστάσεις; Μορφολογική επεξεργασία; Παιδική μορφολογική επεξεργασία; Δίγλωσση μορφολογική επεξεργασία; Πειραματικό έργο διατροπικής προέγερσης με λεξική απόφαση; Πειραματικό έργο εκμαίευσης της όψης; Μορφολογική επίγνωση; Διδακτικές εφαρμογές; Δικτόγλωσσο; Εστίαση στον τύπο; Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)