Η Ευρώπη στο ελληνικό σχολείο: προγράμματα σπουδών και σχολικά εγχειρίδια για το μάθημα της Ιστορίας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση (1967-2020)

Περίληψη

Την παρούσα έρευνα απασχολεί γενικότερα η θέση της Ευρώπης στα Προγράμματα Σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κυκλοφορούσαν κατά το χρονικό διάστημα από την έναρξη της επτάχρονης δικτατορίας έως σήμερα (2020). Η εξέταση του υλικού της έρευνας δομείται σε τέσσερις περιόδους (επτάχρονη δικτατορία, Μεταπολίτευση, από την έναρξη της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑ.ΣΟ.Κ μέχρι το 2000 και από την έναρξη της δεύτερης χιλιετίας μέχρι σήμερα) με βάση τις εσωτερικές πολιτικές αλλαγές, τις διεθνείς εξελίξεις, την ευρωπαϊκή πορεία της Ελλάδας και τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που παρέπεμπαν σε αλλαγές Προγραμμάτων Σπουδών και εγχειριδίων. Στα Προγράμματα Σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια ερευνάται αν οι μεταβολές στη στοχοθεσία του μαθήματος περιλαμβάνουν την ένταξη της ευρωπαϊκής διάστασης και η συσχέτισή τους με τις πολιτικές συγκυρίες -εγχώριες και ευρωπαϊκές- και τις κυβερνητικές αλλαγές. Επίσης εξετάζεται ο βαθμός ανταπόκρισής τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis examines Europe's positioning in the Curricula and textbooks employed for the History courses at Primary and Secondary Education in Greece for the period starting with the seven-year dictatorship until today (2020). Research material was examined in four conceptual periods (seven-year dictatorship, transitioning towards Democratic Regime (Metapoliteysi), the period starting with PA.SO.K in government until 2000 and from the beginning of the second millennium until today. These four phases were identified based on internal political changes, international developments, integration provisions of Greece to EU frameworks and the educational reforms that referred to changes in Curricula and textbooks.Curricula and textbooks were examined with regards to possible changes in course objectives including the integration of the European dimension and their correlation with political circumstances - domestic and European - and governmental changes. It was also examined the extent to w ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50232
ND
50232
Εναλλακτικός τίτλος
Europe at the Greek school: curricula and textbooks for the subject of History in Primary and Secondary Education (1967-2020)
Συγγραφέας
Γεώργα, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουλούρη Χριστίνα
Λούβη Ευαγγελία
Παπαδημητρίου Δέσποινα
Λαγάνη Ειρήνη
Κοταρίδης Νικόλαος
Συριάτου Αθηνά
Καρακατσάνη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά
Ευρώπη; Ευρωπαϊκός πολιτισμός; Σχολικά εγχειρίδια; Προγράμματα σπουδών; Ευρωπαϊκή Ένωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)