Από το ηλεκτρονικό κοινοβούλιο στη συμπαραγωγική οπτική αναπαράσταση νομοθετικών και συνταγματικών κειμένων ως μέσο ενεργής δημοκρατικής συμμετοχής των πολιτών: η περίπτωση της ψηφιακής οπτικής αφήγησης συνταγματικών δικαιωμάτων από Έλληνες εφήβους

Περίληψη

Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης αφορά στην εξέταση και σύνδεση δύο αντικειμένων: αφενός την εξέταση της χρησιμότητας της οπτικοποιημένης νομικής πληροφορίας, η οποία σχετίζεται με το συντακτικό ρόλο του κοινοβουλίου (δηλαδή το συνταγματικό κείμενο), εν είδει χρήσιμης διαφάνειας, καθώς και η εξέταση της διαδικασίας οπτικοποίησης του επιλεγμένου συνταγματικού δικαιώματος - εν είδει ψηφιακής οπτικής αφήγησης – ενταγμένη σε ένα γενικότερο πλαίσιο ενεργής συμμετοχικής διαδικασίας. Δεδομένου ότι η διαδικασία οπτικοποίησης του δικαιώματος υλοποιήθηκε από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, δηλαδή δείγμα Ελλήνων εφήβων, η διαδικασία έλαβε τη μορφή μίας συμπαραγωγικής διαδικασίας. Ως μεθοδολογία υιοθετήθηκε η έρευνα δράσης, σε συνδυασμό με τη μεθοδολογία της σχεδιαστικής σκέψης. Τα αποτελέσματα επί των εργαστηρίων ανέδειξαν ενδιαφέρουσες πτυχές τόσο ως προς τη χρησιμότητα της πληροφορίας και τις έννοιες τόσο της διαφάνειας, όσο και της χρήσιμης διαφάνειας. Έτσι, δεν ακυρώνεται ο χαρακτήρας του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis examines and connects two research areas: the examination of the usefulness as far as concerned the visualized legal information, which is an integral part of the parliament’s role (its constitutional role). This examination takes place in terms of useful transparency. On the other side, the procedure and process of the visualization of a selected constitutional right are examined using the visual and digital storytelling technique and incorporating this process following the principles of an active and participatory procedure. Taking into account that the process of the right’s visualization was implemented by the participants themselves – a sample of Greek adolescents – it could be characterized as a co-productive procedure. Action Research and Design Thinking were the two methodological approaches adopted for this procedure. The workshops, which had taken place, resulted in interesting facets not only regarding the usefulness of the information and transparency, but also ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49142
ND
49142
Εναλλακτικός τίτλος
From the e-parliament to the co-productive visual representation of legislative and constitutional texts as a means of citizens’ active democratic participation: the case of digital and visual storytelling of constitutional rights by Greek adolescents
Συγγραφέας
Παπαλόη, Ασπασία του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Γκούσκος Δημήτρης
Μεϊμάρης Μιχάλης
Χαραλάμπης Δημήτρης
Παπαθανασόπουλος Στέλιος
Χαρίτος Δημήτρης
Κοντιάδης Ξενοφών
Μπράτιτσης Θαρρενός
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονικό κοινοβούλιο; Ηλεκτρονικές υπηρεσίες κοινοβουλίων; Οπτική αναπαράσταση νομοθετικής πληροφορίας; Οπτική αναπαράσταση συνταγματικών κειμένων; Συμπαραγωγική οπτική αναπαράσταση; Οπτική αφήγηση; Ψηφιακή αφήγηση; Αφήγηση δικαιωμάτων; Έφηβοι; Διαφάνεια; Χρησιμότητα; Εμπειρία χρηστών; Δημοκρατική συμμετοχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
327 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)