Η γλωσσική ποικιλότητα στον λόγο της μαζικής κουλτούρας: αναπαραστάσεις της και ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Πρόσφατες έρευνες στη γλωσσική διδασκαλία και την εκπαίδευση στο γραμματισμό, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην αξιοποίηση των εξωσχολικών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών στο σχολείο, καθώς αυτές οι πρακτικές που συνήθως δεν προωθούνται στο σχολείο είναι πλούσιες και εξίσου σημαντικές. Ευρύτερα, τα παιδιά είναι εμποτισμένα με πρακτικές που σχετίζονται με τα κείμενα μαζικής κουλτούρας (π.χ. βιβλία, εφημερίδες, κινούμενα σχέδια, τηλεοπτικές σειρές) και μεγαλώνουν σε ένα κόσμο όπου τα ΜΜΕ και οι νέες τεχνολογίες παίζουν πρωταρχικό ρόλο με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν συγκεκριμένες δεξιότητες και αντιλήψεις. Αρκετές έρευνες έχουν αναδείξει τον κεντρικό ρόλο που παίζουν τα κείμενα μαζικής κουλτούρας στις εξωσχολικές πρακτικές γραμματισμού των παιδιών, αναδεικνύοντας οφέλη στην μάθηση. Ωστόσο, αυτά τα κείμενα είναι εμποτισμένα με συγκεκριμένες ιδεολογίες και προσπαθούν να δώσουν έμφαση στο μήνυμα που θέλουν να περάσουν.Επιπροσθέτως, η μαζική κουλτούρα δεν αποτελούσε αντικείμενο μελέτη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent studies in the teaching of language and literacy have turned their attention to the pedagogical use of children’s out-of-school literacy practices, which are rich and equally as important as other practices, despite not usually being exploited in the classroom. Moreover, children are well acquainted with practices related to mass cultural texts, such as books, newspapers, cartoons, and television series. As such, they grow up in a world where the media and modern technology play a primary role, resulting in children developing specific perceptions and abilities. A significant amount of research has highlighted the central role popular cultural texts play in children’s out-of-school literacy practices and the benefits they have in a child’s learning process. However, these texts contain specific ideologies and attempt to emphasise the particular message they intend to convey. Furthermore, popular culture has only recently begun to be studied in sociolinguistics, as it was conside ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42063
ND
42063
Εναλλακτικός τίτλος
Sociolinguistic diversity in popular culture discourse: representations and development of a project for preschool children and pupils in the first school years
Συγγραφέας
Μαρωνίτη, Αικατερίνη του Σταύρος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Στάμου Αναστασία
Ντίνας Κωνσταντίνος
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Γρίβα Ελένη
Αρχάκης Αργύρης
Φτερνιάτη Άννα
Τσάκωνα Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική γλωσσική επίγνωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
384 σ., εικ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)