Η φιλοσοφική διάσταση της κριτικής σκέψης στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή, αφορά στην διερεύνηση των συνθηκών και την αναζήτηση και αποσαφήνιση αιτιών που είναι δυνατό να εξηγήσουν την παράδοξη κατάσταση υποχώρησης της Κριτικής Σκέψης, την ίδια στιγμή που αποτελεί επίλεκτο εκπαιδευτικό στόχο. Στο πλαίσιο αυτό, επιλέγεται η εμβάθυνση σε μία όψη της Κριτικής Σκέψης, που ενώ είναι καθοριστική για την ίδια την κατανόησή της, μάλιστα αποτελεί θεμελιώδες συστατικό της στοιχείο, φαίνεται να παραγνωρίζεται στην εκπαιδευτική πρακτική. Η κατανόηση δηλαδή, της Κριτικής Σκέψης, εντός της φιλοσοφικής της μήτρας, θεωρούμε ότι είναι δυνατό να αποτελεί προϋπόθεση για την αποσαφήνιση των αιτιών που αποδυναμώνουν την ύπαρξή της και τα αποτελέσματά της στην εκπαίδευση, αλλά και συνθήκη για την ανίχνευση τρόπων για την άρση αυτής της αδυναμίας. Κίνητρο της συγγραφής ήταν ακριβώς αφενός να διερευνηθούν οι τρόποι σχέσης μεταξύ Κριτικής Σκέψης και φιλοσοφίας, αφετέρου να διευκρινιστεί το φαινόμενο της αφάνειας της σχέσης αυτής από την εκπαίδευση. Η διερεύνηση ( ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is about investigating the circumstances and the search and clarification of causes that may explain the paradoxical state of the decline of Critical Thinking, at the same time when it is considered a key educational objective. In this context, it is chosen to delve into one aspect of Critical Thinking, which, while crucial to its own understanding, being even a fundamental component of it, seems to be overlooked in educational practice. That is to say, we consider that the understanding of Critical Thinking within its philosophical matrix is possible to be a prerequisite for clarifying the causes that weaken its existence and its effects on education, as well as a condition for detecting ways to remove this weakness. The purpose of the author was on one hand to investigate the ways of the relation between Critical Thinking and philosophy, and on the other hand to clarify the phenomenon of this relationship's obscurity in education. The research (theoretical study) focused ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47571
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47571
ND
47571
Εναλλακτικός τίτλος
The philosophical dimension of critical thinking in education
Συγγραφέας
Μονιούδη, Μαρία (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Τομέας Παιδαγωγικών Σπουδών και Γενικής Διδακτικής
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωροπούλου Ελένη
Πελεγρίνης Θεοδόσης
Τζαβάρας Ιωάννης
Καΐλα Μαρία
Κοντάκος Αναστάσιος
Κόνσολας Εμμανουήλ
Θεοδωρίδης Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Φιλοσοφία; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
527 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)