Η παιδαγωγική λειτουργία του νόμου στους σοφιστές, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη

Περίληψη

Η διατριβή αυτή έχει ως στόχο να παρουσιάσει την παιδευτική διάσταση του νόμου, κατά τον Πρωταγόρα, τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Η εκπόνηση της διατριβής βασίστηκε στη μελέτη των πλατωνικών και αριστοτελικών κειμένων, αλλά και των διασωθέντων αποσπασμάτων από τα έργα των Σοφιστών. Επίσης βασίστηκε στη μελέτη συναφών με το θέμα κειμένων άλλων διανοουμένων της αρχαιότητας, αλλά και σύγχρονων μελετητών. Η μέθοδος που ακολουθήσαμε είναι η φιλοσοφική αναλυτική, δηλαδή η λεπτομερής ανάλυση των κειμένων των προαναφερθέντων φιλοσόφων σε σχέση με το θέμα της παιδαγωγικής λειτουργίας των νόμων. Η διατριβή αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο παρουσιάζονται αρχικά οι θεωρίες των Σοφιστών σχετικά με το δίκαιο και τον νόμο. Στη συνέχεια ακολουθεί η ανάλυση των θέσεων του Πρωταγόρα ο οποίος υπερασπίστηκε τον νόμο και αναγνώρισε την παιδαγωγική λειτουργία του. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η στάση του Σωκράτους και του Πλάτωνος έναντι των νόμων. Οι νόμοι, κατά τον Σωκράτη, ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis aims to present the law from a pedagogical point of view, according to Protagoras, Socrates, Plato and Aristotle. It was based on the study of Platonic and Aristotelian texts; the surviving works of Sophists and scholars of the antiquity and today. The method followed was the philosophical analysis; the detailed analysis of the text of the aforementioned philosophers in connection with laws’ pedagogical nature. The thesis consists of four chapters. Initially, the theories of the Sophists on law and justice are presented followed by the analysis of Protagoras’s positions who defended the law and recognized its pedagogical nature. The second chapter investigates the position of Socrates and Plato towards the law. The laws according to Socrates adequately educate and guide the citizens in order to comply with their requirements spontaneously. Plato argues that the philosophers, who have received appropriate education and have become wise and virtuous, are above the law, hence, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37497
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37497
ND
37497
Εναλλακτικός τίτλος
The pedagogical function of law to the sophists , Plato and Aristotle
Συγγραφέας
Γεωργοπούλου, Γιολάντα-Ιωάννα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαραγγιανού Ευαγγελία
Καλογεράκος Ιωάννης
Στείρης Γεώργιος
Πανταζάκος Παναγιώτης
Πολίτης Γεώργιος
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος
Φουρνάρος Σωτήρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Νόμος παιδαγωγός; Πλάτωνας; Αριστοτέλης; Πρωταγόρας; Νομοθέτης; Παιδεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
144 σ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)