Μεταμορφώνοντας χώρους μουσικής εκπαίδευσης μέσα από σωματοποιημένες διακαλλιτεχνικές πρακτικές σε ευάλωτες κοινότητες

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι θεωρητικοί και ερευνητές επισημαίνουν την ανάγκη επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών αρχών, εργαλείων και διαδικασιών, μακριά από ορθολογιστική σκέψη, στείρους υπολογισμούς, νόρμες, στερεότυπα και δογματισμούς. Ο ρόλος των τεχνών στην αναδιαμόρφωση των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων κρίνεται καθοριστικής σημασίας, καθώς οι τέχνες μέσα από τον συμβολισμό, τη φαντασία, τη μη λεκτική επικοινωνία και τη σωματοποίηση του «μέχρι τώρα απίθανου να συμβεί» μπορούν να μεταμορφώσουν τον χώρο και τον χρόνο. Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας για την αναδιαμόρφωση της εκπαίδευσης αποτελεί η ιδέα της από κοινού μάθησης και πράξης στο πλαίσιο μίας ανοιχτής και φιλόξενης κοινότητας. Η παρούσα ποιοτική συμμετοχική έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να συλλάβει την εμπειρία της πολύγλωσσης κοινότητας παιδιών προσφύγων στο πλαίσιο κοινοτικής μουσικοεκπαιδευτικής πρακτικής στη Θεσσαλονίκη το 2018. Αναγνωρίζοντας το σώμα ως φορέα πολιτιστικής και κοινωνικής ταυτότητας του ατόμου, ω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nowadays, more and more theorists and researchers point out the need for redesigning educational principles, tools and procedures, away from rational thinking, sterile calculations, norms, stereotypes and dogmatisms. Artistic practice is considered to be very important for the configuration of new educational models, due to their symbolic, imaginative and non-verbal communicative elements that can cultivate transformation of time and space through the embodiment of the so far impossible. Another important factor for the reconstruction of education is the idea of communal learning and practice in the context of an open and hospital community. The present qualitative participatory research on communal music educational practice was designed in order to capture the experience within a multilingual community of refugee children in Thessaloniki, Greece, in 2018. Recognizing the body as an agent of one’s cultural and social identity and as a means for the acceptance of anything different, st ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47400
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47400
ND
47400
Εναλλακτικός τίτλος
Transforming music educational spaces through somatic interartistic practice in vulnerable communities
Συγγραφέας
Παυλίδου, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Παύλος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκη Ελένη
Μητακίδου Χριστοδούλα
Καραγιάννη Παναγιώτα
Στάμου Λελούδα
Διονυσίου Ζωή
Ψαλτοπούλου Θεοδώρα
Δικαίου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική εκπαίδευση; Σωματοποίηση; Διακαλλιτεχνικότητα; Κοινοτικές καλλιτεχνικές πρακτικές; Ευάλωτες κοινότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 395 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)