Θέματα φύλου στην εκπαίδευση της επιστήμης των υπολογιστών στην Ελλάδα: αντιπροσώπευση, επιδόσεις, προτιμήσεις, αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια πολλές μελέτες διεθνώς εστιάζουν στις διαφορές φύλου και στη σχέση τους με την Επιστήμη των Υπολογιστών (ΕΥ) καθώς και σχετικούς με την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, και τα Μαθηματικά [Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM)] τομείς. Σε πολλές χώρες φαίνεται ότι οι γυναίκες συμμετέχουν συστηματικά λιγότερο σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με την ΕΥ, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον επαγγελματικό χώρο. Ωστόσο, στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν συστηματικές μελέτες που να αναδεικνύουν την έκταση του ζητήματος της υπο-αντιπροσώπευσης των γυναικών στην ΕΥ. Τα αίτια της μειωμένης συμμετοχής των γυναικών στην ΕΥ έχουν μελετηθεί διεξοδικά και έρευνες έχουν αναδείξει, ανάμεσα σε άλλους σημαντικούς παράγοντες, πως τα στερεότυπα και η σχολική εκπαίδευση επηρεάζουν τις αντιλήψεις, τις στάσεις και το ενδιαφέρον των γυναικών, αποτρέποντας τες πολλές φορές από το να επιλέξουν την ΕΥ ως αντικείμενο σπουδών ή καριέρας. Τα αρνητικά στερεότυπα για τις γνωστικές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the last decades, gender issues in Computer Science (CS) as well as in Science, Technology, Engineering and Math (STEM) disciplines have captured the attention of many researchers. Research in several countries has revealed that females are underrepresented in CS from the early students’ years to work years. Yet, in Greece, the gender representation in CS education has not been examined on a systematic basis. Additionally, research has revealed that, among other factors, stereotypes and school education affect females’ engagement in CS. Although there is not consistent evidence in CS, it seems that socially constructed ‘myths’ and negative stereotypes about females’ cognitive skills and academic ability in CS deter them from entering the field. Regarding school education, current empirical research in Computing Teachers’ (CTs) gender-related beliefs and practices is scarce despite the existence of strong evidence, mainly from STEM fields, that teachers’ gendered beliefs and practi ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2021)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47303
ND
47303
Εναλλακτικός τίτλος
Gender issues in computer science education in Greece: representation, performance, preferences, teachers' beliefs and practices
Συγγραφέας
Μπερδούσης, Ιωάννης του Δημήτριος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Κορδάκη Μαρία
Παπαστεργίου Μαρίνα
Κόμης Βασίλειος
Καβακλή Ευαγγελία
Καλλονιάτης Χρήστος
Κλωνάρη Αικατερίνη
Νταραντούμης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Φύλο; Διδακτική πληροφορικής; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών; Πρακτικές εκπαιδευτικών; Προτιμήσεις φοιτητών; Επιδόσεις φοιτητών; Αντιπροσώπευση φύλων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xxx, 333 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.