Δεξιότητες πληροφοριακού γραμματισμού υποψηφίων φιλολόγων: παιδαγωγικές και διδακτικές προεκτάσεις

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται τις ικανότητες και δεξιότητες πληροφοριακού γραμματισμού των υποψηφίων φιλολόγων, καθώς επίσης και τις παιδαγωγικές και διδακτικές προεκτάσεις που θα μπορούσαν αυτές να έχουν στη μελλοντική τους εκπαιδευτική και ευρύτερη επαγγελματική σταδιοδρομία. Η εργασία ορίζει τον πληροφοριακό γραμματισμό με τρόπο που να μην επηρεάζεται η χρήση του όρου από τα επιμέρους πλαίσια και καταλήγει για πρώτη φορά στη βιβλιογραφία στο προφίλ του πληροφοριακώς εγγραμμάτου φιλολόγου. Στο πλαίσιο της έρευνας που υπήρξε τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική, κατεγράφη το επίπεδο πληροφοριακής παιδείας των υποψηφίων φιλολόγων των τριών φιλολογικών τμημάτων του Α.Π.Θ. και οι ικανότητες και δεξιότητές τους ως προς την αντιμετώπιση τόσο του έντυπου όσο και του ηλεκτρονικού πληροφοριακού υλικού με το οποίο ενδέχεται να έρθουν σε επαφή. Παράλληλα, έγινε προσπάθεια να ελεγχθούν οι τρόποι και οι πηγές πληροφόρησής τους, καθώς και οι παράγοντες βάσει των οποίων διαμορφώνεται αυτό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this doctoral dissertation is to compile data on the information literacy skills and abilities of undergraduate philologists and the paedagogical and didactic impact on their future educational and further professional career. The paper defines information literacy in a way that doesn’t depend on the framework that is used and ends up with the profile of the information literate philologist for the first time in bibliography. The present study discusses the components of the information research process and to do so the data was collected not only quantitatively but also qualitatively. The paper depicts the level of information literacy of the undergraduate philologists entering Aristotle University of Thessaloniki. Furthermore, it examines their abilities and skills to find, evaluate and use printed and electronic information when needed. Moreover, it describes the way that undergraduate philologists are informed and the places and sources that help them to do so. Fin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46722
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46722
ND
46722
Εναλλακτικός τίτλος
Information literacy skills of future philologists: paedagogical and educational aspects
Συγγραφέας
Χατζηχρήστος, Αντώνιος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Χοντολίδου Ελένη
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Τικτοπούλου Κατερίνα
Αρβανίτη Παναγιώτα
Τόγια Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πληροφοριακός γραμματισμός υποψηφίων φιλολόγων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 248 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)