Παράγοντες στρες, ακαδημαϊκής επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) σε φοιτητές και στρατηγικές διαχείρισης

Περίληψη

Ο πληθυσμός των φοιτητών έχει αναδειχθεί από πολλούς ερευνητές ως ομάδα «υψηλού κινδύνου» για την εκδήλωση συμπτωμάτων στρες και εξουθένωσης κατά την διάρκεια των σπουδών τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει πιθανούς παράγοντες που προκαλούν στρες στους Έλληνες φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, να εξετάσει τις στρατηγικές διαχείρισης που χρησιμοποιούν προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις στρεσογόνες καταστάσεις που βιώνουν και να καταγράψει τα επίπεδα ακαδημαϊκής εξουθένωσης. Επίσης, στόχος της έρευνας ήταν να καταγράψει πιθανή επίδραση δημογραφικών χαρακτηριστικών, όπως φύλο, σχολή φοίτησης, έτος σπουδών στην ακαδημαϊκή επίδοση και στα επίπεδα στρες και εξουθένωσης των φοιτητών. 2.008 φοιτητές διαφορετικών Σχολών και Ελληνικών Πανεπιστημίων συμμετείχαν στην έρευνα. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν: το Ερωτηματολόγιο Στρες για Φοιτητές (Students Stress Survey questionnaire), το Ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Εξουθένωσης για Φοιτητές (Maslach Burnou ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Given the international increase in academic stress among university students the present study intended to examine which are the most prevalent sources of stress among university Greek students during their studies, the style of coping strategies they use to overcome these stressors and the potential levels of academic burnout. In addition, the present study tried to examine the correlation between stress, coping strategies, burnout and variables such as gender, school, year of study and academic performance. 2.008 university students from different Schools and Greek Universities participated in the study. The Students Stress Survey (SSS) questionnaire, the Maslach Burnout Inventory Student Survey (MBI – SS) and the Student Coping Instrument (SCOPE) were used for data collection. 40 items including potential Personal, Academic and Environmental sources of stress were examined. The most frequently reported sources were: «increased class workload», «new responsibilities», «lower grade t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45689
ND
45689
Εναλλακτικός τίτλος
Sources of stress, burnout and coping strategies among university students
Συγγραφέας
Βάκρου, Αντιγόνη Γεώργιος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Ιωάννης
Βασιλόπουλος Στέφανος
Γκούμας Παναγιώτης
Παναγιωτοπούλου Πετρούλα
Γελαστόπουλος Ελένη
Γουρζής Φίλιππος
Ασημακόπουλος Κωνσταντινος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ακαδημαϊκό στρες; Στρατηγικές διαχείρισης; Εξουθένωση; Εκπαίδευση; Φοιτητές; Παράγοντες στρες; Ακαδημαϊκή επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
298 σ., πιν., γραφ.