Περίληψη
Με δεδομένο ότι οι διευθυντές-τριες των σχολικών μονάδων συμβάλλουν στη βελτίωση του σχολείου και στη διαδικασία της μάθησης χωρίς να έχουν λάβει τυπική διοικητική επάρκεια στις προπτυχιακές σπουδές, είτε κατά τη διάρκεια άσκησης της διοίκησης σχολικών μονάδων, προκύπτει το ερώτημα πόσο αποτελεσματικά ασκούν τη σχολική διοίκηση και τον παιδαδωγικό ρόλο. Χρησιμοποιώντας τέσσερα ερωτηματολόγια, διερευνήθηκε η συμβολή των διευθυντών σχολικών μονάδων σε επιμέρους μεταβλητές που προσδιορίζουν τη διοικητική αποτελεσματικότητα, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τον παιδαγωγικό ρόλο σε κινητικές διαθεματικές προσεγγίσεις.Συνολικά οι διευθυντές-τριες που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν 223 από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειακών διευθύνσεων Ανατολικής Μακεδονίας, Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας που λειτουργούσαν από 6/θέσια και άνω, με στόχο να εντοπιστεί: (α) η ταυτόχρονη υλοποίηση των τριών στυλ ηγεσίας, συναλλακτικής, μετασχηματιστικής, εκπαιδευτικής-καθοδηγητικής που ...
Με δεδομένο ότι οι διευθυντές-τριες των σχολικών μονάδων συμβάλλουν στη βελτίωση του σχολείου και στη διαδικασία της μάθησης χωρίς να έχουν λάβει τυπική διοικητική επάρκεια στις προπτυχιακές σπουδές, είτε κατά τη διάρκεια άσκησης της διοίκησης σχολικών μονάδων, προκύπτει το ερώτημα πόσο αποτελεσματικά ασκούν τη σχολική διοίκηση και τον παιδαδωγικό ρόλο. Χρησιμοποιώντας τέσσερα ερωτηματολόγια, διερευνήθηκε η συμβολή των διευθυντών σχολικών μονάδων σε επιμέρους μεταβλητές που προσδιορίζουν τη διοικητική αποτελεσματικότητα, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τον παιδαγωγικό ρόλο σε κινητικές διαθεματικές προσεγγίσεις.Συνολικά οι διευθυντές-τριες που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν 223 από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειακών διευθύνσεων Ανατολικής Μακεδονίας, Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας που λειτουργούσαν από 6/θέσια και άνω, με στόχο να εντοπιστεί: (α) η ταυτόχρονη υλοποίηση των τριών στυλ ηγεσίας, συναλλακτικής, μετασχηματιστικής, εκπαιδευτικής-καθοδηγητικής που αντιπροσωπεύουν τους αντίστοιχους ρόλους του διοικητικού-διαχειριστή, συνεργάτη-οραματιστή, καθοδηγητή, (β) η διοικητική αποτελεσματικότητα του συναλλακτικού και του μετασχηματιστικού στυλ ηγεσίας με τους παράγοντες αξιολόγησης του International Successful School Principalship Project (ISSPP), (γ) η εκπαιδευτική ηγεσία σε κινητικές διαθεματικές προσεγγίσεις με ένα νέο ερευνητικό ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της έρευνας, (δ) η επίδραση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας (εξωστρέφεια, νευρωτισμός, προσήνεια, δεκτικότητα στην εμπειρία, ευσυνειδησία) στην άσκηση των τριών στυλ ηγεσίας, (ε) η επίδραση του συναλλακτικού και μετασχηματιστικού στυλ ηγεσίας στον παιδαγωγικό ρόλο του διευθυντή σε κινητικές διαθεματικές προσεγγίσεις, (στ) η επίδραση των δημογραφικών, φύλο, ηλικία, εμπειρία, εκπαιδευτική εμπειρία, επαγγελματική ανάπτυξη, κοινωνικό περιβάλλον, στις πρακτικές/συμπεριφορές των τριών στυλ ηγεσίας. Οι παράγοντες αποτελεσματικότητας της συναλλακτικής και της μετασχηματιστικής ηγεσίας που αναδείχτηκαν ήταν αντίστοιχα η ανταμοιβή των εκπαιδευτικών, το βραχύχρονο πρόγραμμα καθώς η αναδόμηση οργανισμού-αλλαγή κουλτούρας και η βελτίωση της διδασκαλίας. Δεν αναδείχτηκαν οι παράγοντες αποτελεσματικότητας της μετασχηματιστικής ηγεσίας, καθορισμός κατεύθυνσης και ανάπτυξη εκπαιδευτικών, αλλά οι παράγοντες της συναλλακτικής ηγεσίας, βραχυπρόθεσμο σχέδιο και ανταμοιβή εκπαιδευτικών. Η διαχείριση του εκπαιδευτικού προγράμματος ερευνήθηκε εκτενέστερα προς την κατεύθυνση της καθοδήγησης των εκπαιδευτικών σε κινητικές διαθεματικές προσεγγίσεις με παράγοντες: εξασφάλιση πόρων, διαθεματικές διδασκαλίες με φυσική αγωγή, καθοδήγηση διαθεματικής διδασκαλίας, έντονη παρουσία. Οι διευθυντές-τριες προτείνεται να επιμορφωθούν στις πρακτικές της μετασχηματιστικής ηγεσίας, στις αρχές της διαθεματικότητας και στην οργάνωση διαθεματικών-διεπιστημονικών διδασκαλιών με τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής. Επίσης, υπάρχει σχέση μεταξύ των διαστάσεων της συναλλακτικής, μετασχηματιστικής, εκπαιδευτικής ηγεσίας και δυνατότητα πρόβλεψής τους από τα πέντε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. Τα αποτελέσματα δεν διαφοροποιούνται από την επίδραση των δημογραφικών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Given that school managers contribute to improving the school and the learning process and the fact that they have not received the formal administrative competency, either during their undergraduate studies or during the school administration, the question that arises is how they are able to play an effective school management and pedagogical role. Using four questionnaires, we investigated the contribution of school unit managers to individual variables that identify administrative efficiency, personality traits, and their pedagogical role in kinetic interdisciplinary approaches.In total, the directors involved in the survey were 223 of the primary schools of the Eastern Macedonia, Thrace and Central Macedonia regional offices operating for more than six clesses per school, with the aim of identifying: (a) the simultaneous implementation of the three styles leadership, transactional, transformational, educational-leadership that represent the respective three roles of the administrat ...
Given that school managers contribute to improving the school and the learning process and the fact that they have not received the formal administrative competency, either during their undergraduate studies or during the school administration, the question that arises is how they are able to play an effective school management and pedagogical role. Using four questionnaires, we investigated the contribution of school unit managers to individual variables that identify administrative efficiency, personality traits, and their pedagogical role in kinetic interdisciplinary approaches.In total, the directors involved in the survey were 223 of the primary schools of the Eastern Macedonia, Thrace and Central Macedonia regional offices operating for more than six clesses per school, with the aim of identifying: (a) the simultaneous implementation of the three styles leadership, transactional, transformational, educational-leadership that represent the respective three roles of the administrator-manager, affiliate-visionary and mentor, (b) administrative efficiency of the leadership transactional and transformational style with the International Successful School Principleship Project (ISSPP), (c) the educational leadership in kinetic interdisciplinary approaches with a new research questionnaire created for the needs of research, (d) the influence of personality traits (extroversion, neuroticism, agreeableness, openness to experience, conscientiousness) in the exert of the three styles of leadership (e) the influence of the transactional and transformational style of leadership on the pedagogical role of the manager in kinetic interdisciplinary approaches; (f) the influence of demographic, gender, age, experience, educational experience, professional development, social environment in the practices / behaviors of the three leadership styles.The factors of efficiency of the transformative and transformational leadership that emerged were the teacher reward, the short-term plan, the rebuilding of the organisation - change of culture and the improvement of teaching. The factors of efficiency of transformational leadership, direction orientation and teacher development have not emerged, but factors of transactional leadership, short-term plan and teacher reward. The management of the curriculum was explored more extensively in the direction of instructing teachers in kinetic interdisciplinary approaches with factors such as resource assurance, interdisciplinary teaching with physical education, interdisciplinary teaching instruction, strong presence. Principals should be trained on the practices of transformational leadership, principles of interdisciplinarity and the organization of interdisciplinary teachings by class educators with the Physical Education Teacher. There is also a relationship between the dimensions of transactional, transformative, educational leadership and the possibility of their prediction by the five personality traits. The results are not differentiated from the impact of demographics.
περισσότερα