Άτομα με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: αντιλήψεις, βιώματα και εμπειρίες των φοιτητριών και φοιτητών με αναπηρία

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη των ζητημάτων που αφορούν τις σπουδές των ατόμων με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υιοθετεί την ψυχοκοινωνική προσέγγιση επιδιώκοντας την κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις προσδοκίες, την απόφαση για φοίτηση και επιλογή Σχολής, καθώς και τις αντιδράσεις και τη συμβολή των οικείων τους. Επίσης, αναδεικνύει διαφοροποιήσεις και περιορισμούς που συνδέονται με χαρακτηριστικά όπως, το φύλο και το επίπεδο αυτόνομης λειτουργικότητας, και δυσκολίες που αναφύονται στο περιβάλλον του Πανεπιστημίου. Για την παραγωγή του υλικού της μελέτης χρησιμοποιήθηκε η εις βάθος συνέντευξη. Πραγματοποιήθηκαν τριάντα συνεντεύξεις με φοιτήτριες και φοιτητές με αισθητηριακή και κινητική αναπηρία. Οι μετέχουσες και μετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να αφηγηθούν τις προσωπικές τους εμπειρίες, και να εκφράσουν σκέψεις και απόψεις σχετικά με τα μέτρα διευκόλυνσης και στήριξης της φοίτησης τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Η ανάλυση του παραγόμενου από τις συνεντ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to bring to the surface, issues concerning integration of disabled people in higher education. The study adopts the psycho-social approach, in order to further understand the factors affecting prospects, decision-making processes and efforts, as well as personal and family reactions and contribution in the integration process. More over the study focuses on differentiations and limitations imposed by individual characteristics like gender and by other factors such as level of functioning, and relevant difficulties arising in the environment of the University. The empirical part of the study was based on qualitative methodology. Thirty in depth interviews with students with sensory and physical disability problems were conducted. Participants had the opportunity to narrate their personal experiences and express thoughts, views and perspectives in relation to the specific policies and measures that Universities could employ and implement in order to suppor ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37842
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37842
ND
37842
Εναλλακτικός τίτλος
Persons with disabilities in tertiary education: perceptions and experiences of students with disabilities
Συγγραφέας
Καλλινικάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κοινωνικών, Πολιτικών & Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης & Πολιτικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Πουλόπουλος Χαράλαμπος
Σιδερή-Ζώνιου Αθηνά
Κανδυλάκη Αγάπη
Τσιώλης Γεώργιος
Γκασούκα Μαρία
Χατζηφωτίου Σεβαστή
Τσέργας Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσεγγίσεις αναπηρίας; Ειδική εκπαίδευση; Ένταξη; Κοινωνικός αποκλεισμός; Φυσική και επικοινωνιακή προσβασιμότητα; Φοιτήτριες και φοιτητές με αναπηρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
333 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)