Η χρήση της αφήγησης στη διδασκαλία των κλασμάτων σε μαθητές Γ΄ Δημοτικού

Περίληψη

Σύμφωνα με τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα στον χώρο της Διδακτικής των Μαθηματικών, η χρήση της αφήγησης είναι δυνατόν να συμβάλει με τρόπο αποτελεσματικό στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών, καθώς παρέχει ένα πλαίσιο που προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και καθιστά τη μάθηση μια ευχάριστη διαδικασία. Οι ιστορίες και τα παραμύθια διεγείρουν τη φαντασία των μαθητών και αποτελούν πηγή έμπνευσης, καθώς βοηθούν τους μαθητές να αποδίδουν νόημα σ’ αυτά που ακούνε ή διαβάζουν. Επίσης, ενθαρρύνουν τη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, συμβάλλουν στη βελτίωση του κλίματος της τάξης και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία γόνιμης συζήτησης μέσα στην τάξη, με έμφαση στη χρήση της μαθηματικής γλώσσας και στην έκφραση της μαθηματικής σκέψης. Τέλος, μέσα από τη χρήση της αφήγησης, δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να πετύχει και άλλους διδακτικούς στόχους, πέρα από τα μαθηματικά, όπως ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου και η ανάπτυξη της γλωσσικής έκφρασης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Research findings in the field of Mathematics Education emphasize the fact that storytelling is an effective instructional tool in the teaching of mathematics, as it provides a meaningful context that attracts students’ interest and makes learning a pleasant procedure. Stories and fairy tales stimulate pupils' imagination and they are a source of inspiration as they help students make sense of what they hear or read. They also encourage student’s participation in the educational process, contribute to the improvement of the classroom climate and create conditions for open and fruitful discussions, emphasizing the use of mathematical language and the expression of mathematical thinking. Finally, through the use of storytelling, teacher is provided with the opportunity to achieve other learning objectives, such as the enrichment of the vocabulary and the development of the students' language skills.The main purpose of this study was to investigate the role that the use of storytelling ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45458
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45458
ND
45458
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching fractions through storytelling to he 3rd Grade
Συγγραφέας
Καϊάφα, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Ακριτόπουλος Αλέξανδρος
Τσακιρίδου Ελένη
Γρίβα Ελένη
Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Χρήστου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αφήγηση; Κλάσματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
311 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)