Περίληψη
Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τον συνδυασμό φυσικού οργάνου, ειδικότερα του φλάουτου, με την ηλεκτροακουστική μουσική, τον τρόπο δηλαδή που συσχετίζεται ο ακουστικός ήχος με τον ηλεκτρονικό μέσα σε έργα μεικτής ηλεκτροακουστικής μουσικής. Η εργασία αυτή οργανώθηκε σε δύο επιμέρους φάσεις: Στην πρώτη φάση δημιουργήθηκε ένα ερευνητικό πλαίσιο αναζήτησης της σχετικής εργογραφίας ιστορικά, με στόχο να συγκεντρωθεί και να καταγραφεί κατά το δυνατόν τό σύνολο των έργων αυτού του είδους. Η εργογραφία αυτή λειτούργησε κατ’αρχήν σαν βάση για την ταξινόμηση των έργων αυτών και στη συνέχεια σαν αφετηρία για την επιλογή συγκεκριμένων από τα έργα αυτά τα οποία μελετήθηκαν σε βάθος αποβλέποντας στην οργάνωση ερμηνευτικών προσεγγίσεών τους και εν τέλει παρουσίασής τους σε συνθήκες συναυλίας. Η επιλογή των έργων που ερμηνεύθηκαν και αναλύθηκαν πραγματοποίηθηκε με βάση την σταδιακή αλλαγή και εξέλιξη των ηλεκτρονικών μέσων, το ύφος της εποχής, το μουσικό τους περιεχόμενο και την διεύρυνση των τεχνικών ...
Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τον συνδυασμό φυσικού οργάνου, ειδικότερα του φλάουτου, με την ηλεκτροακουστική μουσική, τον τρόπο δηλαδή που συσχετίζεται ο ακουστικός ήχος με τον ηλεκτρονικό μέσα σε έργα μεικτής ηλεκτροακουστικής μουσικής. Η εργασία αυτή οργανώθηκε σε δύο επιμέρους φάσεις: Στην πρώτη φάση δημιουργήθηκε ένα ερευνητικό πλαίσιο αναζήτησης της σχετικής εργογραφίας ιστορικά, με στόχο να συγκεντρωθεί και να καταγραφεί κατά το δυνατόν τό σύνολο των έργων αυτού του είδους. Η εργογραφία αυτή λειτούργησε κατ’αρχήν σαν βάση για την ταξινόμηση των έργων αυτών και στη συνέχεια σαν αφετηρία για την επιλογή συγκεκριμένων από τα έργα αυτά τα οποία μελετήθηκαν σε βάθος αποβλέποντας στην οργάνωση ερμηνευτικών προσεγγίσεών τους και εν τέλει παρουσίασής τους σε συνθήκες συναυλίας. Η επιλογή των έργων που ερμηνεύθηκαν και αναλύθηκαν πραγματοποίηθηκε με βάση την σταδιακή αλλαγή και εξέλιξη των ηλεκτρονικών μέσων, το ύφος της εποχής, το μουσικό τους περιεχόμενο και την διεύρυνση των τεχνικών εκτέλεσης του φλάουτου. Στη δεύτερη φάση, που αποτελεί και το κύριο μέρος της έρευνας αυτής, η παραπάνω επιλεγμένη και παρουσιασμένη σε συναυλίες εργογραφία γίνεται σημείο αναφοράς για μια έρευνα υλοποίησης και επέκτασης ερμηνευτικών προσεγγίσεων της σχέσης του φυσικού οργάνου με την ηλεκτρονική αναπαραγωγή προηχογραφημένου υλικού καθώς και την ηλεκτρονική επεξεργασία του ήχου, μέσα από τη σύνθεση, παραγωγή και παρουσίαση (σε συνεργασία με τον Α. Λουφόπουλο) πρωτότυπων συνθέσεων για φλάουτο και ηλεκτρονικά. Η ανάπτυξη της έρευνας υπό τις προΰποθέσεις αυτές φανέρωσε διάφορα ζητήματα των οποίων οι λύσεις που προέκυψαν θεωρώ ότι μπορούν αφενός να αποτελέσουν συνεισφορά στο ρεπερτόριο των ερμηνευτικών προσεγγίσεων του φλάουτου σε περιβάλλοντα ηλεκτροακουστικά παραγόμενων ηχοχρωματικών χώρων και αφετέρου σημαντικές προτάσεις γόνιμων συνδυασμών του φυσικού με το ηλεκτρονικό μέσο σε επίπεδο μουσικής σύνθεσης. Επιπλέον, το πρωτότυπο έργο που προέκυψε εμπλουτίζει την υπάρχουσα εργογραφία για φλάουτο και ηλεκτρονικά μέσα και συμβάλλει στην κατανόηση των ερμηνευτικών προσεγγίσεων της χρήσης του φλάουτου στο χώρο της ζωντανής ηλεκτροακουστικής μουσικής.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research examines the combination of acoustic musical instrument, especially the flute, with the Electroacoustic Music field. The way audio and electronic sound correlates with mixed electroacoustic music.This project is structured in two individual stages: Ιn the first phase, a research framework was created to search for the relevant repertoire historically, with the aim of finding and categorising as many of such works as possible. This repertoire functioned as a basis for the classification of these works and then as a starting point for the selection of some of these in order to be studied in depth aiming to organizing their interpretative approaches and eventually presenting them in concerts. The selection of works to be analysed and performed were realised according to the gradual change and evolution of electronic means, the style of the period, their musical content and the expansion of the flute performing techniques. In the second phase, which is the main part of this ...
This research examines the combination of acoustic musical instrument, especially the flute, with the Electroacoustic Music field. The way audio and electronic sound correlates with mixed electroacoustic music.This project is structured in two individual stages: Ιn the first phase, a research framework was created to search for the relevant repertoire historically, with the aim of finding and categorising as many of such works as possible. This repertoire functioned as a basis for the classification of these works and then as a starting point for the selection of some of these in order to be studied in depth aiming to organizing their interpretative approaches and eventually presenting them in concerts. The selection of works to be analysed and performed were realised according to the gradual change and evolution of electronic means, the style of the period, their musical content and the expansion of the flute performing techniques. In the second phase, which is the main part of this research, the above-mentioned selected repertoire becomes a point of reference for an investigation of the relation between the flute and electronically created sonic spaces consisting of audio material, prerecorded and/or processed in real time. For this, a series of original works were composed in collaboraton with A. Loufopoulos which were studied in terms of their interpative approaches, prepared for production, presented in concerts and published. This research has revealed various problems whose original solutions might contribute, on one hand, to enrich the interpretation approaches of flute within environments of electroacoustically produced sound spaces and, on the other, to propose fruitful collaboration between acoustic instruments (and particularly the flute) and electronic sound producing media at the level of composition. In addition, the original work that emerged enriches the existing repertoire for flute-and-electronics and contributes to the understanding of the interpretative approaches of using the flute in the context of mixed electro-acoustic music.
περισσότερα