Χρήση πρωτότυπων μεθόδων διάδρασης με Η/Υ για τη σύνθεση και την εκτέλεση ηλεκτροακουστικής μουσικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ερευνά τις σχέσεις αλληλεπίδρασης που δημιουργούνται μεταξύ ανθρώπων και μηχανών κατά τη διάρκεια της μουσικής επιτέλεσης και την επίδρασή τους στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής και τον αυτοσχεδιασμό. Ξεκινάει με τύπους διάδρασης κοντά στο παράδειγμα του οργάνου, όπου ο ερμηνευτής αλληλεπιδρά σε πραγματικό χρόνο με τις παραμέτρους σύνθεσης του ήχου μέσω κάποιας διεπαφής. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται μια σειρά από πρωτότυπες συνθέσεις και όργανα-διεπαφές που επιτρέπουν ή ενθαρρύνουν έναν βαθμό επιτέλεσης όπου σημαντικό ρόλο παίζει η σωματικότητα. Οι εφαρμογές αυτές υποστηρίζονται από λογισμικό που προτείνει καινοτόμες λύσεις στην κατεύθυνση· α) ενός δυναμικού μοντέλου για την χαρτογράφηση της χειρονομίας, όπου αυτή είναι δηλαδή μεταβλητή και μέρος της εξέλιξής του έργου· β) ενός πλήρους πακέτου λογισμικού για την οργάνωση και τη διαχείριση συναυλιών ηλεκτροακουστικής μουσικής με χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης ως ενναλακτική στους καθιερωμένους αλγορίθμους χ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis explores the interaction between humans and machines during musical performance and its effect on electroacoustic music composition and improvisation. It starts by exploring types of interaction following the instrument paradigm, where the performer interacts with the sound synthesis parameters through an interface in real time. In this context, a series of novel compositions and instruments-interfaces are presented that allow or encourage a mode of performance where embodiment plays an important role. These applications are supported by software that proposes innovative solutions in the direction of: (a) a dynamic gesture mapping model where mapping is itself variable and part of the development of the composition; (b) a complete software package for the organization and management of electroacoustic music concerts, using machine learning as an alternative to standard panning algorithms; (c) a multi-buffer granulator using real- time or sampled sources which features stati ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47434
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47434
ND
47434
Εναλλακτικός τίτλος
Use of innovative human computer interaction methods for the composition and performance of electroacoustic music
Συγγραφέας
Θεοχαρίδης, Φίλιππος (Πατρώνυμο: Πλούταρχος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μνιέστρης Αντρέας
Μαραγκόπουλος Δημήτρης
Λώτης Θεόδωρος
Λουφόπουλος Απόστολος
Σταυρόπουλος Νίκος
Εμμανουήλ Μηνάς
Ζάννος Γιάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Διαδραστικά συστήματα; Αυτοσχεδιασμός; Ηχητική προβολή; Χαρτογράφηση της χειρονομίας; Αυτόνομοι πράκτορες; Μηχανική μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2, viii, 234 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)