Φαρμακευτικές αντιδράσεις σε HIV ασθενείς

Περίληψη

Αναφερθήκαμε σε μια αναδρομική μελέτη με πληθυσμό 2400 ασθενών με HIV που εξετάσθηκαν στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου Α. Συγγρός για τα έτη 1988-2013. Από τους ασθενείς αυτούς έλαβαν αγωγή 1329 και παρουσίασαν εξανθήματα οι 352. Συνολικά καταγράφηκαν 423 δερματικές αντιδράσεις, καθώς κάποιοι ασθενείς παρουσίασαν περισσότερες της μίας αντίδρασης. Οι αντιδράσεις που καταγράφηκαν κατανέμονται σε 3 χρονικές περιόδους ανάλογα με το είδος των αντιδράσεων, τον αιτιολογικό παράγοντα και το ποσό των αντιδράσεων. Οι χρονικές αυτές περίοδοι είναι 1988-1996, 1997-2006 και 2007-2013. Οι κύριες δερματικές αντιδράσεις που παρατηρούνται είναι τα μικροκηλιδώδη εξανθήματα σε όλες τις χρονικές περιόδους και η λιποδυστροφία. Η τελευταία αρχίζει να καταγράφεται στην 2η περίοδο. Τόσο τα μικροκηλιδώδη εξανθήματα, όσο και η λιποδυστροφία παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο όγκο τους στην 2η χρονική περίοδο. Άλλες επιδερμιδικές αντιδράσεις που σημειώνονται είναι η οξεία κνίδωση, οι σοβαρές αντιδράσεις (ΤΕΝ, SJS, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This is a retrospective study performed in Andreas Syggros Hospital, a tertiary medical center of Athens, Greece. We found that the incidence of drug reactions in our patient population who had initiated ART was highest during the period of introduction of triple therapy in the years 1997–2006 and has subsequently declined over time with the availability of the more recent treatment regimens. Lipodystrophy and maculopapular rashes represented most of drug-related dermatological conditions. Our results are in line with evidence showing a better tolerability of the novel antiretroviral agents introduced since 2007 with a similar or enhanced virological efficacy. 108,114 Patients on ART have been described in several studies as showing a higher incidence of adverse drug reactions when compared to HIV-negative individuals. These reactions are estimated to be 100 times more common, and generally occur during the first year of treatment. The reason behind this increased incidence is believed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44785
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44785
ND
44785
Εναλλακτικός τίτλος
Adverse drug reactions in HIV infected patients
Συγγραφέας
Αλεξούδη, Ηλιάνα του Βασίλειος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηϊωάννου Αργυρώ
Ρηγόπουλος Δημήτριος
Στρατηγός Αλέξανδρος
Παπαδαυίδ Ευαγγελία
Σταυρόπουλος Παναγιώτης
Νικολαΐδου Ηλέκτρα
Κατούλης Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Φαρμακευτικές αντιδράσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
145 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)