Αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή για την μετάδοση γνώσης με αξιοποίηση μηχανικής μάθησης και αισθητηριοκινητικών τεχνικών σε πολυτροπικό σήμα».: πεδίο εφαρμογής: Βυζαντινή μουσική

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζεται μία πρωτότυπη προσέγγιση για την εκπαίδευση ενός νέου ψάλτη (μαθητή) μέσα από μια διαδικασία συνεχούς βελτίωσης της ερμηνείας του, σε σχέση με την αντίστοιχη ερμηνεία του δασκάλου. Η προτεινόμενη προσέγγιση περιλαμβάνει τη διαχείριση πολυτροπικού - πολυμεσικού σήματος (ήχου και βίντεο) και τη συνδυασμένη αξιοποίηση καινοτόμων συσκευών για την επικοινωνία ανθρώπου - υπολογιστή. Ακόμη, περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ενός συστήματος αναγνώρισης ύμνων από μία συλλογή η οποία προήλθε από καταγραφές ερμηνειών των δασκάλων και των μαθητών.Για τους σκοπούς της προσέγγισης αυτής διαμορφώθηκε μια πρωτότυπη μεθοδολογία εκπαίδευσης με αξιοποίηση τεχνικών μηχανικής μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση του συστήματος βασίζονται στη μοντελοποίηση του πολυτροπικού σήματος με χρήση των τεχνικών των Κρυφών Μαρκοβιανών Μοντέλων (ΗΜΜ) και της Δυναμικής Περιτύλιξης Χρόνου. (DTW). Έτσι, αφού αναγνωριστεί η ερμηνεία του μαθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation, an innovative approach for the training of a new chanter (apprentice) through a continuous improvement process of interpretation in relation to the same interpretation of a teacher is presented. The proposed approach utilizes the multimodal – multimedia signal handling (sound and video) and the combined use of innovative appliances for human-computer interaction. Moreover, it includes the formation of a hymn-recognition system based on a collection which has developed from recordings of teachers and apprentices’ interpretations.For the purposes of the proposed approach, an innovative training methodology that utilizes machine learning techniques has been developed. More specifically, the methods used for system’s training are based on modeling of multimodal signal through the use of Hidden-Markov-Models (HMM) and Dynamic Time Wrapping (DTW) techniques. In this way, after the recognition of the apprentice’s interpretation in relation to the corresponding interpreta ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44478
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44478
ND
44478
Εναλλακτικός τίτλος
“Human - computer Interaction and knowledge transfer utilizing machine learning and sensorimotor techniques on multimodal signal": application domain: Byzantine music
Συγγραφέας
Κοκκινίδης, Κωνσταντίνος-Ηρακλής (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μανιτσάρης Αθανάσιος
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Ρεφανίδης Ιωάννης
Μάνθου Βασιλική
Μαυρίδης Ιωάννης
Φουληράς Παναγιώτης
Τσαγκάρης Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Όραση Η/Υ; Επεξεργασία πολυτροπικού - πολυμεσικού (ήχος και βίντεο) σήματος; Κρυφά μαρκοβιανά μοντέλα; Δυναμική περιτύλιξη χρόνου; Διασταυρούμενη επικύρωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
205 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)