Η μουσική ερμηνεία στην προφορική παράδοση της ελληνικής εκκλησιαστικής μουσικής

Περίληψη

Η τέχνη προσφέρει στους πολιτισμούς τη δυνατότητα της επικοινωνίας και της δημιουργίας. Η μουσική αναδημιουργείται με την εκτέλεση στο εκάστοτε άμεσο παρόν. Στην περίπτωση της Βυζαντινής Μουσικής ο ερευνητής δεν θα πρέπει να είναι απόλυτος, με την έννοια ότι δεν υπάρχει μόνο ένας "σωστός" τρόπος εκτέλεσης, αλλά πολλοί, και αυτό πηγάζει από τον πλούτο της προφορικής βυζαντινής παράδοσης. Με τη σύγκριση διαφορετικών χαρακτηριστικών της κάθε εκτέλεσης εντοπίζονται διαφορές που αφορούν πιθανόν συγκεκριμένα ιδιώματα και καταβολές του κάθε εκτελεστή. Στόχος της διατριβής μου είναι να αποδείξει ότι τα φωνητικά στολίδια αποτελούν ένα σταθερό παράγοντα στην παραδοσιακή ερμηνεία, ο οποίος σε ορισμένες περιπτώσεις ακολουθεί με συγκεκριμένους τρόπους ένα γενικό πλαίσιο της κίνησης της φωνής, και ταυτόχρονα υπόκειται σε προσωπικούς περιορισμούς των δυνατοτήτων της φωνής. Η ερμηνεία των σημαδιών έκφρασης μέσα από διαφορετικές ερμηνείες διαφορετικών μελών, στην παρούσα διατριβή γίνεται για κάθε σημάδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Art can offer cultures the prospects of communication and creation. Music is being recreated by performance in the immediate present each time. ln Byzantine Music there is not only one "proper" way of execution, but there are many ways, and that spring from the wealth of the chanting Byzantine tradition. With the comparison of different feature in every performance, one can detect differences, which possibly concern specific particularities and origins of each performer.The object of my research is to prove that music ornaments are a stable factor in traditional chanting, which, in some cases follows in specific ways a general frame of voice's movement, and it is, at the same time, subject to personal restrictions of the voice's capabilities. The results of my research derive from explanation of a number of musical signs through different interpretations of different hymns. Explanations concern each expression sign separately. lt is useful to note that only snapshots (short passages wi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37215
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37215
ND
37215
Εναλλακτικός τίτλος
Music interpretation in the oral tradition of Greek church music
Συγγραφέας
Χατζάρα, Αγλαΐα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννέλος Δημήτριος
Μακρής Ευστάθιος
Χαλδαιάκης Αχιλλέας
Αλεξάνδρου Μαρία
Πάρης π. Νεκτάριος
Αντωνίου π. Σπυρίδων
Γιαννόπουλος Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Προφορική παράδοση; Βυζαντινή μουσική; Χαρακτήρες έκφρασης; Αναλύσεις; Ποικίλματα; Μουσική ερμηνεία; Μελωδική κίνηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
633 σ., εικ., πιν. + 1 CD Ήχου
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)