Παράγοντες στρες και επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η μελέτη επιχείρησε να υπολογίσει τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) και επαγγελματικού στρες των εκπαιδευτικών (teachers’stress) πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και επιπλέον να προσδιορίσει τις επαγγελματικές πηγές στρες, όπως τις αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί. Τα δεδομένα, συλλέχθηκαν χρησιμοποιώντας το Ερωτηματολόγιο Πηγών Επαγγελματικής Έντασης για εκπαιδευτικούς και την Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης – MBI – ES (Maslach et al., 1996) και οι αναλύσεις έγιναν μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS 21,0. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε, ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βιώνουν στρες και επαγγελματική εξουθένωση σε μέτρια επίπεδα.Οι εκπαιδευτικοί του δείγματος εμφανίζουν Συναισθηματική Εξάντληση και Αίσθημα Μειωμένης Προσωπικής Επίτευξης σε μέτρια επίπεδα, ενώ Αποπροσωποποίηση σε χαμηλά.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study attempted to calculate the levels of burnout and occupational stress of teachers' (teachers' stress) of the Primary School and additionally to identify professional sources of stress, such as perceived by teachers. The data were collected by using Questionnaire Professional Sources of tension for educators and Burnout Scale - MBI-ES (Maslach et al., 1996) an the analysis were made through the statistical package SPSS 21,0.According to the results of the survey, it appeared that primary school teachers experience trauma and professional devastation at moderate levels. Sample teachers show Emotional Depletion and Reduced Personal Achievement at Moderate Levels, while Depersonalization at Low.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43887
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43887
ND
43887
Εναλλακτικός τίτλος
Stress and burnout factors in primary school teachers
Συγγραφέας
Καραγιάννη, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Ευθύμιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μηλίγκου Ευανθία
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Πασιάς Γεώργιος
Φωτεινός Δημήτριος
Αντωνίου Φωτεινή (Φαίη)
Βέρδης Αθανάσιος
Παρθένης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματική εξουθένωση; Επαγγελματικό στρες; Διοίκηση; Οργάνωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
412 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)