Η σοβαρότητα του χιούμορ: η εκπαιδευτική του αξιοποίηση μέσω της δημιουργικής γραφής: προτάσεις για διδακτικές εφαρμογές των limericks».

Περίληψη

Στη συγκεκριμένη διατριβή επιχειρείται η προσέγγιση, η μελέτη και η εξέταση του χιούμορ υπό διάφορα ερευνητικά πρίσματα. Ανάλογα με τη θεώρηση κάθε πεδίου μπορεί να αποτελεί φιλοσοφικό ζητούμενο, λογοτεχνικό έργο, ερευνητικό ερώτημα, ιατρικό μέσο, καλλιτεχνικό δρώμενο αλλά και εκπαιδευτικό εργαλείο. Η παρούσα εργασία εστιάζει στην αξιοποίηση του χιούμορ και της ελεύθερης έκφρασης της δημιουργικότητας των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο μέσω της δημιουργικής συγγραφής των παράλογων στιχουργημάτων και πιο συγκεκριμένα του limerick στο μάθημα της λογοτεχνίας για το αντικείμενο της ποίησης. Ο κύριος στόχος είναι να επηρεάσει τις ενδεχόμενες αρνητικές στάσεις των μαθητών- μετέπειτα ενήλικων υποψήφιων αναγνωστών και δημιουργών ποίησης- και να προλάβει τις πιθανές αποστάσεις μεταξύ των μελλοντικών μαθητών και της ποίησης, διαμέσου της ανάδειξης της αναγκαιότητας εμπλουτισμού των σχολικών εγχειριδίων με χιουμοριστικά ποιητικά είδη. Στο πρώτο μέρος της διατριβής καλύπτεται το θεωρητικό πλαίσιο στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Humor is investigated under various research spectres. Depending on the view of each field, it may be a philosophical matter, a literal outcome, a research question, a medical pursuit, an artistic activity or an educational tool. This dissertation focuses on the exploitation of humor and the free expression of pupils' creativity in the school context through the creative writing workshop on the absurd poetic form of limerick and more specifically in the school subject of poetry literature. The main aim is to influence the pupils' potential negative attitudes -subsequent prospective adult readers and poetry creators- anticipating the possible distances between future pupils and poetry through the enrichment of literature school textbooks with humorous poetry.The first part of the dissertation concentrates on the theoretical framework of the basic terms humor, absurd, light verse/ absurd verse, limerick, creativity, creative writing and attitude. They are developed both from print and th ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43208
ND
43208
Εναλλακτικός τίτλος
The seriousness of humor: its educational exploitation via creative writing: proposals for teaching implementations with limericks
Συγγραφέας
Μπατσαρά, Εύα Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Αλευριάδου Αναστασία
Ντίνας Κωνσταντίνος
Κανατσούλη Μένη
Καρακίτσιος Ανδρέας
Ακριτόπουλος Αλέξανδρος
Γαβριηλίδου Σοφία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χιούμορ; Παράλογο; Ελαφρά Στιχουργική - Παράλογα Στιχουργήματα; Limerick; Ποίηση; Δημιουργικότητα; Δημιουργική γραφή; Ποίηση; Σχολικά λογοτεχνικά εγχειρίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
857 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.