Συνεργατική μάθηση μέσα από διαδικασίες παραγωγής εκπαιδευτικού λογισμικού

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει την παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδακτική πράξη στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με βάση τη συνεργατική μάθηση και μέσα από διαδικασίες παραγωγής (σχεδιασμού και ανάπτυξης) εκπαιδευτικού λογισμικού.Επιμέρους στόχοι:•Ένταξη των ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση, στα πλαίσια των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Ευέλικτης Ζώνης, με βάση τους άξονες που θέτει το ΑΠΣ/ΔΕΠΠΣ και το χαρακτήρα των ισχυόντων διδακτικών εγχειριδίων και ταυτόχρονη αναβάθμισή του ρόλου του μαθητή και του εκπαιδευτικού από τελικό χρήστη λογισμικού σε σχεδιαστή-δημιουργό.•Διερεύνηση της στάσης των μαθητών απέναντι στα ψηφιακά παιχνίδια.•Ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας με στόχο την παροχή κινήτρων.•Ανάδειξη και ενίσχυση δεξιοτήτων (συνεργατικές δεξιότητες, νοητική χαρτογράφηση, κριτική σκέψη κ.ά.)Μεθοδολογία της Έρευνας. Η διατριβή αποτελεί μελέτη περίπτωσης που στηρίζεται στην εκπόνηση ενός σχε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis is to explore the pedagogical exploitation of digital games during the Primary Education teaching practice, based on collaborative learning and through processes of educational software production (planning and development).Secondary Aims•Integration of digital games into education within the disciplines of Language Arts and Activities Syllabus, in line with the National Curriculum and the existing course books, aiming at the simultaneous upgrading of the roles of both students and teacher from end-users to software designers-developers.•Investigation of the attitudes of students towards digital games.•Enhancement of the learning process with an aim to provide stimulation and increase student motivation.•Emergence and reinforcement of skills (collaborative skills, cognitive mapping, critical thinking etc.) Research MethodologyThe thesis comprises a case study based on the realization of a project within the disciplines of Language Arts and Activities Sylla ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42655
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42655
ND
42655
Εναλλακτικός τίτλος
Collaborative learning through educational software development processes
Συγγραφέας
Κόλλιας, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βουδούρη Αγγελική
Ράπτης Αριστοτέλης
Ιορδανίδου Άννα
Νάκας Αθανάσιος
Μπαραλής Γεώργιος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Ζαράνης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακά παιχνίδια; ΑΠΣ/ΔΕΠΠΣ; Διδακτική πράξη; Νεοελληνική γλώσσα; Συνεργατική μάθηση; Έρευνα δράσης; Εκπαιδευτικό λογισμικό; Σχέδιο δράσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 290 σ.; Β' τόμος 140 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)