Ο δάσκαλος ως σκηνοθέτης - ο σκηνοθέτης ως δάσκαλος: από την διδασκαλία στη σκηνοθεσία και αντίστροφα

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή ξεκινώντας από την παραδοχή ότι η θεατρική μεταφορά με τον πολυπρισματικό της χαρακτήρα, μπορεί να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα οπτική για τη μελέτη αρκετών μηχανισμών, θέτει προς εξέταση, δίπλα στον άξονα της διδασκαλίας, τον άξονα της σκηνοθεσίας. Με αυτόν τον τρόπο, μέσα από τη δημιουργική δραστηριότητα της σκηνοθεσίας αναπεριγράφεται σε μεγάλο βαθμό η δημιουργική δραστηριότητα της διδασκαλίας και γίνεται προσπάθεια να δοθούν νέες ερμηνευτικές προοπτικές για το ρόλο του δασκάλου. Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι η ανίχνευση και ο εντοπισμός πιθανών ομοιοτήτων και αντιστοιχίσεων μεταξύ των γενικών μεθοδολογικών κατευθύνσεων που ακολουθούνται στο πλαίσιο της διαδικασίας της διδασκαλίας και της διαδικασίας της σκηνοθεσίας. Ο τρόπος με τον οποίο οι σκηνοθετικές τεχνικές και ευρύτερα οι θεατρικές πρακτικές διασταυρώνονται ή και συνδυάζονται με τις διάφορες εκπαιδευτικές πρακτικές, αλλά και τους διάφορους τομείς της εκπαίδευσης, εμφανίζουν ιδιαίτερο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present doctoral dissertation, the teaching perspective is examined alongside the perspective of theatre direction and is researched on the assumption that the theatrical metaphor, through its multi-refractive character, can provide an interesting angle on the study of several mechanisms. Therefore, through the re-description of the creative action of directing a play, the creative action of teaching assumes a new meaning while new interpretive perspectives on the role of the teacher are attempted to be approached.The aim of this research is to detect and identify potential similarities and analogies amongst the general methodological guidelines implemented in both the process of teaching and the process of directing. The way in which directing techniques and various theatrical practices are cross-referenced or combined with educational methods or sectors of education in general, seems quite interesting due to both the impact they may have on the learning process and the ideolog ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42466
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42466
ND
42466
Εναλλακτικός τίτλος
The teacher as a theatre director - the theatre director as a teacher: from teaching to theatre direction and vice versa
Συγγραφέας
Μυρωνάκη, Φανή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γραμματάς Θεόδωρος
Βρεττός Ιωάννης
Μουδατσάκις Τηλέμαχος
Τριλιανός Αθανάσιος
Δημάκη - Ζώρα Μαίρη
Παπαδόπουλος Συμεών
Λενακάκης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Ο δάσκαλος ως σκηνοθέτης; Ο σκηνοθέτης ως δάσκαλος; Διδασκαλία; Σκηνοθεσία; Δημιουργική δραστηριότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
673 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)