Ουσία και μορφή στον κινηματογράφο

Περίληψη

Η εργασία αυτή προσεγγίζει φιλοσοφικά τη σχέση της μορφής με την ουσία του κινηματογράφου. Συγκεκριμένα, εξετάζει αναλυτικά το φαινόμενο της κίνησης των εικόνων, είτε αυτή αποδίδεται στην εξωτερική πραγματικότητα ως κινηματογραφική ταινία είτε εξελίσσεται στον εσωτερικό κόσμο του σκηνοθέτη και του θεατή. Απώτερος σκοπός της έρευνας είναι να εντοπίσει και να αναδείξει τα ενδότερα κρίσιμα στοιχεία που, χαρακτηρίζοντας αντίστοιχα τη μορφή οκτώ επιλεγμένων ταινιών, συντελούν ώστε να διευκρινιστεί η σχέση ανάμεσα στις κινηματογραφικές εικόνες και τη συναισθηματική κατάσταση των θεατών. Η αναλυτική εξέταση της έννοιας της κίνησης, η οποία παρουσιάζεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο στις κινηματογραφικές ταινίες, έδειξε την ύπαρξη παραγόντων ουσίας που ευθύνονται για την πρόκληση συναισθηματικών μεταβολών στην εσωτερικότητα του θεατή. Η θέση ότι «η κίνηση είναι συγκίνηση» χρησιμοποιείται στη συνέχεια για να ερευνηθεί σε βάθος η φύση της κινηματογραφικής πραγματικότητας. Ο πλατωνικός μύθος του σπηλα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study borders on the relation between the form and the essence of cinema from a philosophical point of view. In particular, it thoroughly investigates the occurrence of the movement of pictures, whether it is conveyed in the external reality as a film or it is developed in the inner world of the director and the viewer. The aim of the research is to locate and indicate those inmost, crucial elements which, characterizing the structure of eight selected films respectively, contribute to the clarification of the relation between the cinema pictures and the emotional state of the viewers. The detailed investigation of the notion of movement, which is presented in a specialized way in the films, indicated the existence of essence factors which are responsible for the creation of emotional variations in the innermost self of the viewer. The view that ‘motion is emotion’ is subsequently used in order for the state of cinema reality to be inquired into. The platonic myth of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34845
ND
34845
Εναλλακτικός τίτλος
Essence and form of cinema
Συγγραφέας
Ξενίδης, Όμηρος του Θεόδωρος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Δόικος Παναγιώτης
Δεληβογιατζής Σωκράτης
Παρισάκη Θεόπη
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Σταμούλης Χρυσόστομος
Ράπτη Παναγιώτα
Αδαμοπούλου Αρετή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Φιλοσοφία; Κινηματογράφος; Οντολογία; Αισθητική; Φαντασία; Συγκίνηση; Κίνηση εικόνων; Κινηματογραφική πραγματικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
224 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)