Η διαμόρφωση και η εξέλιξη της κινηματογραφικής κριτικής και θεωρίας στην Ελλάδα (1950-1981)

Περίληψη

Το διδακτορικό εξετάζει τη δημιουργία του κανόνα στην κινηματογραφική κριτική και θεωρία στην Ελλάδα στα χρονικά όρια μιας γενιάς (1950-1981). Γενικά μιλώντας, ένας κινηματογραφικός κανόνας σχηματίζεται μέσα από την αλληλεπίδραση διαφορετικών μεθοδολογικών εργαλείων. Στην ελληνική περίπτωση, γίνεται εκτεταμένη χρήση της θεωρίας του ρεαλισμού, της οποίας η καταγωγή έρχεται από τις άλλες εικαστικές τέχνες. Το φιλμικό κείμενο προσεγγίζεται τόσο με τα κανονιστικά πλαίσια από αυτή τη θεωρία όσο και από τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα από τον ιταλικό νεορεαλισμό που μετατρέπεται σε παράδειγμα κατά τη δεκαετία του 1960. Και οι δύο περιπτώσεις, ο ρεαλισμός ως γενική θεωρία και ο νεορεαλισμός ως μορφικό παράδειγμα, μπολιάζονται με τα αποτελέσματα του ελληνικού εμφυλίου και την αυξανομένη βαρύτητα της αριστεράς στη διανόηση και την τέχνη. Αν αυτό είναι το ένα δίπολο πάνω στο οποίο χτίζεται η μεθοδολογική έρευνα, το δεύτερο δίπολο είναι η κριτική και η θεωρία και πιο συγκεκριμένα η μετάβαση που συντε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis explores the pathways of Greek film Criticism during a period of 31 years (1950-1981). The beginning and the end of that period show the influence and the incorporation of the film reviewing into the political sphere rather than into the film theory itself. Big step to this is the use of the realist theory and the neorealist paradigm. Both seduce directors, critics and filmgoers so that the formulation of the Greek film canon can be dictated. The Greek Film Canon goes back to the '50s, when the influence of the emblematic French Cahiers du cinema begins across Europe. The auteur theory, the burden of the politics after May 1968 coincides with domestic facts, such as The Greek Junta and the publication of Sychronos Kmimatografos, a periodical in which new generation formulates its canons and rules. Therefore, this generation is called generation of Sychronos Kmimatografos, which adopts the Anglo-Saxon distinction of high and low art, the Soviet irate style of criticism, the p ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27555
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27555
ND
27555
Εναλλακτικός τίτλος
The formulation and the evolution of the greek criticism and theory (1950-1981)
Συγγραφέας
Ντελλής, Αχιλλέας (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Στάθη Ειρήνη
Κομνηνού Μαρία
Σαμπανίκου Εύη
Σόρογκας Ευάγγελος
Νικολακάκης Γεώργιος
Σκοπετέας Ιωάννης
Στεφανή Εύα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική κινηματογράφου; Θεωρία κινηματογράφου; Θεωρία ρεαλισμού; Κινηματογραφικός κανόνας; Κινηματογραφικά περιοδικά; Επιθεώρηση τέχνης; Γενιά του σύγχρονου κινηματογράφου; Γενιά του '30; Ελληνικότητα; Υψηλή τέχνη; Χαμηλή τέχνη; Πολιτικό σινεμά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
329 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)