Σύγκριση λεξικών αναπαραστάσεων και πραγματολογικών ικανοτήτων παιδιών με νοητική καθυστέρηση και διαταραχή αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήθηκε μια σημαντική αλλαγή στην μελέτη της γλώσσας με την διατύπωση μιας θεωρίας που υποστηρίζει πως τα γλωσσικά υποσυστήματα (σημασιολογία, φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη, πραγματολογία) αναπτύσσονται με διαφορετικούς ρυθμούς στους ειδικούς πληθυσμούς ακόμα και όταν έχουν τον ίδιο βαθμό νοημοσύνης, αποδεικνύοντας ασυγχρονισμούς στην γλωσσική ανάπτυξη (Tager-Flusberg & Sullivan, 1998). Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να συγκρίνει τις λεξικές αναπαραστάσεις και τις πραγματολογικές ικανότητες ανάμεσα σε παιδιά με διαφορετικές νευροαναπτυξιακές διαταραχές αλλά με του ίδιου επιπέδου δείκτη νοημοσύνης. Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση (πιλοτική μελέτη) πραγματοποιήθηκε η πιλοτική στάθμιση α) ενός ερωτηματολογίου ανίχνευσης της αυτιστικής διαταραχής, του Ερωτηματολογίου Κοινωνικής Επικοινωνίας (SCQ, Rutter, Baily & Lord, 2003) και β) δύο εργαλείων λεξιλογίου, της ελληνικής εκδοχής του Experessive One Word Pict ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The last years it has been made a significant change in the study of language with the development of a theory which claims that the different language systems (semantics, pragmatics, phonology, morphology and syntax) are developing with different rates at special mental retarded populations, even if the mental retarded individuals show the same cognitive functioning level (IQ), proving asynchronies in their language development (Tager-Flusberg & Sullivan, 1998). The purpose of this study was to compare the lexical representations and the pragmatic abilities between groups of children with different neurodevelopmental disorders who had the same cognitive functioning level (IQ). The data collection was made in two separate phases. At the first phase (pilot study) it was conducted a) a pilot study of validation of the Social Communication Questionnaire (SCQ, Rutter, Baily & Lord, 2003) which is a screening instrument of autistic disorder and b) a pilot study of validation of two vocabula ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42312
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42312
ND
42312
Εναλλακτικός τίτλος
Comparison of lexical representations and pragmatic abilities in children with mental impairment and high-functioning autism
Συγγραφέας
Ζαροκανέλλου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Κλινική Παιδοψυχιατρική Νοσοκομείου Παίδων Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
Εξεταστική επιτροπή
Παπανικολάου Αικατερίνη
Βλασσοπούλου Μαρία
Κολαϊτης Γεώργιος
Αναγνωστόπουλος Δημήτριος
Λαζαράτου Ελένη
Χριστογιώργος Στέλιος
Οκαλίδου Αρετή
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Κλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
ΔΑΦ; Νοητική καθυστέρηση; Λεξικές αναπαραστάσεις; Πραγματολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)