Διερεύνηση της ικανότητας μαθητών και φοιτητών να μεταφράζουν χημικές αναπαραστάσιες διαφορετικού τύπου: ανάδειξη των αντιλήψεών τους για βασικές χημικές έννοιες
Περίληψη
Η εννοιολογική κατανόηση στη χημεία περιλαμβάνει την ικανότητα του ατόμουνα σκέφτεται σε μακροσκοπικό, μικροσκοπικό και συμβολικό επίπεδο, καθώςκαι την ικανότητα να μεταφράζει τις αντίστοιχες χημικές αναπαραστάσεις απότο ένα επίπεδο στο άλλο. Στην παρούσα έρευνα εξετάσαμε την ικανότηταμαθητών Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου (ομάδα Ι) και τριτοετών φοιτητών χημείας(ομάδα ΙΙ) να μεταφράζουν αναπαραστάσεις από το ένα επίπεδο της χημείαςστο άλλο και αναδείξαμε τις αντιλήψεις τους για τις βασικές έννοιες: χημικόστοιχείο, χημική ένωση, στερεή κατάσταση, υδατικό διάλυμα και χημικήαντίδραση. Η μέθοδος που χρησιμοποιήσαμε ήταν ο επεξηγηματικόςδιαδοχικός σχεδιασμός (explanatory sequential design), η οποία είναι μίαμικτή μέθοδος που αποτελείται από ποσοτικό και ποιοτικό σκέλος. Για τηδιεξαγωγή της ποσοτικής φάσης σχεδιάσαμε ένα ερωτηματολόγιοαποτελούμενο από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ανοικτού τύπου(ΝΙ=466, ΝΙΙ=86). Η ποιοτική φάση της έρευνας είχε τη μορφή προσωπικήςημιδομημένης συνέντευξης (ΝΙ=1 ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Meaningful understanding in chemistry includes the ability to think atmacroscopic, submicroscopic and symbolic level of chemistry, and the abilityto translate between chemical representations. In this study we investigatedthe ability of 11th Grade students (group I) and 3rd year chemistry students(group II) to make translations from one level of chemistry to another and wehighlighted their perceptions for the basic concepts: chemical element,chemical compound, solid state of matter, aqueous solution and chemicalreaction. The method used was the sequential explanatory design, which is amixed method consisting of quantitative and qualitative phase. For theconduct of the qualitative phase we constructed a questionnaire consisting ofmultiple choice and open-ended questions (ΝΙ=466, ΝΙΙ=86). The qualitativephase of the research had the form of personal semi structured interview(ΝΙ=15). Our results show that students’ capacity to move across the threelevels of chemistry is low and varies dep ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (9.71 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.