Πλαίσιο για την αποτελεσματική εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας στην πληροφορική

Περίληψη

Η δυναμική εξέλιξη του πεδίου της Πληροφορικής, εισάγει νέες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της μεθοδολογικής οργάνωσης της διδασκαλίας και της μάθησης. Πώς μπορούμε να διδάξουμε τους μαθητές μας καλύτερα σε ένα πεδίο όπως της Πληροφορικής, το οποίο αναπτύσσεται ταχύτατα και με ιδιαίτερες απαιτήσεις; Επιπλέον, πώς μπορούμε να τους δώσουμε κίνητρα επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα; Αυτά είναι τα δύο κύρια ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η παρούσα διδακτορική διατριβή.Οι εκπαιδευτικοί και οι ερευνητές διαθέτουν πληθώρα μεθόδων διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν και οι οποίες στοχεύουν στη μείωση της πολυπλοκότητας και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης σε διαφορετικές καταστάσεις στην Εκπαίδευση της Πληροφορικής. Δυστυχώς, αυτές εστιάζουν σε διαφορετικά θέματα και επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μεμονωμένα αδυνατούν να παράσχουν ολοκληρωμένες απαντήσεις στα βασικά ερευνητικά μας ερωτήματα. Μια συχνή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dynamic development of the CS field introduces new educational and pedagogical challenges, including the instructional design of teaching and learning. How can we teach our students better in such a growing and demanding field? Moreover, how can we motivate them and together have better learning results? These are the two key questions addressed in this dissertation. There are several teaching methods used by educators and researchers in order to deal with the complexity and the needs of various cases. Alternative Teaching Methods (ATM) that support students’ active involvement in the learning process, according to the constructivism and constructionism principles, could be very helpful. This thesis presents a student-centered framework for effective encompassing ATM in Computer Science Education (CSE). A framework for teaching can provide shared understandings, which can help improve the quality of instructional design, course and lesson planning, learning and assessment.For the c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41143
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41143
ND
41143
Εναλλακτικός τίτλος
Framework for the effective implementation of alternative teaching methods for informatics
Συγγραφέας
Θεοδωρόπουλος, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Οικονομίας Διοίκησης και Πληροφορικής . Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Λέπουρας Γεώργιος
Βασιλάκης Κωνσταντίνος
Γουάλλες Εμμανουήλ
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Χαρίτος Δημήτριος
Καρπούζης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική στην εκπαίδευση; Διδακτική - εκπαιδευτική καινοτομία; Εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις; Διαδράση ανθρώπου-υπολογιστή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 222 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)