Περίληψη
Η παρούσα διατριβή θέτει στο επίκεντρο της μελέτης της τη συνδυαστική μάθηση (Blended Learning). Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστιάζεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την εφαρμογή και την αξιολόγηση διδακτικής πρότασης που συνδυάζει στοιχεία τόσο της παραδοσιακής όσο και της ηλεκτρονικής διδασκαλίας με σκοπό την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Ως θέμα εφαρμογής της διδακτικής πρότασης επιλέχθηκε η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου, καθώς η διδασκαλία της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου στο ελληνικό σχολείο δεν έχει μελετηθεί ακόμη, ώστε η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος να ελκύει το ερευνητικό ενδιαφέρον. Έχοντας ως καταληκτικό προσανατολισμό την εκπαιδευτική προσέγγιση της αντιμετώπισης του προβλήματος της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου, οι στόχοι της παρούσας διατριβής είναι: 1. Η οριοθέτηση του προβλήματος της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου. 2. Η διερεύνηση των απόψεων και των εμπειριών που εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. 3. Η συγκρότηση διδακτικής πρόταση ...
Η παρούσα διατριβή θέτει στο επίκεντρο της μελέτης της τη συνδυαστική μάθηση (Blended Learning). Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστιάζεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την εφαρμογή και την αξιολόγηση διδακτικής πρότασης που συνδυάζει στοιχεία τόσο της παραδοσιακής όσο και της ηλεκτρονικής διδασκαλίας με σκοπό την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Ως θέμα εφαρμογής της διδακτικής πρότασης επιλέχθηκε η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου, καθώς η διδασκαλία της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου στο ελληνικό σχολείο δεν έχει μελετηθεί ακόμη, ώστε η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος να ελκύει το ερευνητικό ενδιαφέρον. Έχοντας ως καταληκτικό προσανατολισμό την εκπαιδευτική προσέγγιση της αντιμετώπισης του προβλήματος της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου, οι στόχοι της παρούσας διατριβής είναι: 1. Η οριοθέτηση του προβλήματος της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου. 2. Η διερεύνηση των απόψεων και των εμπειριών που εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. 3. Η συγκρότηση διδακτικής πρότασης, σχετικής με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Αυτό περιλαμβάνει: α) Τον σχεδιασμό και την παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού συμβατού με τη μεθοδολογία συγκρότησης της διδακτικής πρότασης. β) Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την υποστήριξη της διδακτικής πρότασης, στο οποίο εκπαιδευτικοί και μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. γ) Την εφαρμογή και αξιολόγηση της διδακτικής πρότασης με την υποστήριξη του διαδικτυακού περιβάλλοντος. Με βάση την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερευνητικού μέρους της διατριβής συνοπτικά αναδεικνύονται τα ακόλουθα συμπεράσματα: Πρώτον, αναφορικά με τα αποτελέσματα της μελέτης της αξιοποίησης και ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου από τους εκπαιδευτικούς αναδεικνύεται ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς του κλάδου της Πληροφορικής δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να ενημερώσουν τους μαθητές σχετικά με την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Ειδικότερα, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του δείγματος υποστηρίζει τη διδασκαλία θεμάτων διαδικτυακής ασφάλειας στο σχολείο γιατί πιστεύει ότι μέσα από τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο οι μαθητές δεν αποκτούν ικανοποιητικές γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα διαδικτυακής ασφάλειας και δηλώνει την επιθυμία να έχει περισσότερες πληροφορίες, σχέδια μαθημάτων, πηγές διδασκαλίας κλπ. σε θέματα διαδικτυακής ασφάλειας. Δεύτερον, σύμφωνα με τα ευρήματα της αξιολόγησης της διδακτικής πρότασης, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα δεν τοποθετούνται αρνητικά για κανένα από τα σχετικά κριτήρια. Ειδικότερα, αξιολογώντας τους άξονες μεμονωμένα με τα επιμέρους κριτήρια του κάθε άξονα, προκύπτει ότι: 1. Αναφορικά με τον άξονα: λειτουργικότητα του διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, και αξιολογώντας τα επιμέρους κριτήρια του, αναδεικνύεται ότι το διαδικτυακό εκπαιδευτικό περιβάλλον που χρησιμοποιήθηκε στην διδακτική πρόταση ανταποκρίθηκε σε σημαντικό βαθμό στην κάλυψη των αναγκών του συνδυαστικού μοντέλου διδασκαλίας. 2. Σε σχέση με τον άξονα: υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό της διδακτικής πρότασης και αξιολογώντας τα επιμέρους κριτήρια του, αναδεικνύεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε και διατέθηκε μέσω του διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος ανταποκρίθηκε θετικά απέναντι στην πρόκληση της παροχής μιας εκπαίδευσης εξειδικευμένης πάνω στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. 3. Σε ότι αφορά τον άξονα: διδακτική πρόταση που βασίζεται στην Συνδυαστική μάθηση και αξιολογώντας τα επιμέρους κριτήρια του, προκύπτει σαφώς η πολύ θερμή αποδοχή του συνδυαστικού μοντέλου διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς Με την παρούσα διατριβή πιστεύουμε ότι συνεισφέρουμε στην ενίσχυση της αποτελεσµατικότητας και της αξιοπιστίας της συνδυαστικής μάθησης, ως ενός μοντέλου διδασκαλίας που δεν ανταγωνίζεται την συµβατική (παραδοσιακή) διδασκαλία ή την ηλεκτρονική μέσω ΤΠΕ αλλά δρα συµπληρωµατικά, προσφέροντας λύσεις όπου οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολο ή και αδύνατο να εφαρμόσουν διδασκαλίες παραδοσιακής ή ηλεκτρονικής μορφής. Ο σχεδιασµός τέτοιων μεθόδων διδασκαλίας, όπως της συγκεκριµένης εργασίας που είχε ως θέμα την Ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, καλύπτει την ανάγκη για υιοθέτηση από το σύστηµα εκπαίδευσης µεθόδων διδασκαλίας που εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα της παραδοσιακής και ηλεκτρονικής μέσω ΤΠΕ διδασκαλίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present PhD thesis places in the epicentre of her study Blended learning. The inquiring interest is focused in the planning, the growth, the application and the evaluation of an instructive proposal that combines elements of both traditional and electronic teaching aiming at the safe use of Internet. As subject of application of the instructive proposal was selected the safe use of Internet, because the teaching of safe use of Internet in the Greek school has still not been studied, so the choice of the particular subject attracts the inquiring interest. Having as terminal orientation the educational approach of confrontation of the problem of safe use of Internet, the aims of the present thesis are: 1. The delimitation of the problem of safe use of Internet. 2. The investigation of opinions and experiences that teachers express with regard to the safe use of Internet. 3. The constitution of an instructive proposal, relative with the safe use of Internet. This includes: a) the plan ...
The present PhD thesis places in the epicentre of her study Blended learning. The inquiring interest is focused in the planning, the growth, the application and the evaluation of an instructive proposal that combines elements of both traditional and electronic teaching aiming at the safe use of Internet. As subject of application of the instructive proposal was selected the safe use of Internet, because the teaching of safe use of Internet in the Greek school has still not been studied, so the choice of the particular subject attracts the inquiring interest. Having as terminal orientation the educational approach of confrontation of the problem of safe use of Internet, the aims of the present thesis are: 1. The delimitation of the problem of safe use of Internet. 2. The investigation of opinions and experiences that teachers express with regard to the safe use of Internet. 3. The constitution of an instructive proposal, relative with the safe use of Internet. This includes: a) the planning and the production of digital educational material compatible with the methodology of constitution of the instructive proposal. b) the planning and the concretisation of Internet-based educational environment for the support of the instructive proposal, in which teachers and students will have the possibility of access in the digital educational material. g) the application and evaluation of the instructive proposal with the support of Internet-based educational environment. From the analysis of the results of the inquiring part of the present thesis, concisely are elected the following conclusions: Firstly, referring to the results of study of exploitation and safe use of Internet we elected from the teachers of the sample, with the exception of the teachers of the sector of Information technology, it is declared that they are not in position of informing the students with regard to the responsible and safe use of Internet. More specifically, the overwhelming majority of teachers of the sample supports the teaching of subjects of Internet safety in school because it believes that through the courses that are taught in the school the students do not acquire satisfactory knowledge and dexterities on Internet safety issues and declare the wish to have more information, drawings of courses, sources of teaching etc on Internet safety issues. Secondly, according to the discoveries of the evaluation of the instructive proposal, the teachers that participated in the research are not placed negatively for any of the relative criteria. More specifically, evaluating the axes individually with the individual criteria of each axis, it results that: 1. By referring the axis: functionalism of Internet-based educational environment, and evaluating individually its criteria, it is elected that the Internet-based educational environment that was used in the instructive proposal corresponded in important degree in the cover of needs of combinational model of teaching. 2. In combination with the axis: supporting educational material of instructive proposal and evaluating individually its criteria, it is elected that the educational material that was developed and allocated via the Internet-based educational environment corresponded positively toward the challenge of benefit of education specialized on the safe use of Internet. 3. Regarding the axis: instructive proposal that is based on Blended learning and evaluating individually its criteria, occurs the wide acceptance of combinational model of teaching from the teachers. With the present PhD thesis we believe that we contribute in the aid of the efficiency and reliability of combinational learning, as a model of teaching that does not rival traditional teaching or the electronics via ICT but acts complementarily, offering solutions where teachers find it difficult or even impossible to apply traditional or electronic form teachings. The planning of such methods of teaching, as this compared work which has as subject the safe use of Internet, covers the need for adoption from the educational system methods of teaching that exploit the advantages of both traditional and electronics via ICT teaching.
περισσότερα