Η σχέση του κλίματος παρακίνησης και της κοινωνικής συμπεριφοράς στον παιδικό αθλητισμό και την φυσική αγωγή

Περίληψη

Η Φυσική Αγωγή και ο παιδικός αθλητισμός έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στην θετική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων με την προϋπόθεση να πληρούν ορισμένα χαρακτηριστικά. Η υπάρχουσα ερευνητική βιβλιογραφία έχει δείξει ότι ενα από αυτά είναι η δημιουργία ενός κλίματος παρακίνησης το οποίο θα προωθεί τα εσωτερικά κίνητρα και τους κατάλληλους στόχους επίτευξης. Μία πληθώρα ερευνών έχει δείξει ότι ένα κλίμα παρακίνησης προσανατολισμένο στον αυτό-καθορισμό και με έμφαση στη μάθηση συνδέεται με θετικά συναισθήματα, θετικές γνωστικές διεργασίες και με μεγαλύτερη συμμετοχή. Η παρούσα έρευνα εμπλουτίζει σε αυτή τη σειρά ευρημάτων τη σχέση του κλίματος παρακίνησης στον παιδικό αθλητισμό και στη φυσική αγωγή με την κοινωνική συμπεριφορά των νεαρών αθλητών και των μαθητών. Διεξήχθησαν δύο έρευνες, μία στο παιδικό ποδόσφαιρο και μία στη σχολική φυσική αγωγή. Για την εξέταση του κλίματος παρακίνησης χρησιμοποιήθηκε η ελληνική εκδοχή του ερωτηματολογίου του Κλίματος Ενδυνάμωσης Ομάδας στο Π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Physical Education and Sport have the potential to contribute to youngsters’ positive development if specific conditions are met. Researchy has shown that an important condition is the prevalence of a motivational climate which advances intrinsic motivation and adaptive achievement goals. A plethora of studies have shown that a motivationa climate focusing on self-determination and on learning si related to positive feelings, adaptive cognitions and prolonged engagement with sport. The current study extents this line of research examining the relationship of motivation climate with social behavior fo young athletes and students,Two studies were performed: one in the context of youth sport and one in physical education.For the assessment of motivational climate the Greek version of the Perveived Coaching Climate in Football (Appleton, Ntoumanis, Quested, & Duda, 2011), which based on Self-Determination Theory (Deci & Ryan, 2000) and on Achievement Goal Theory (Nicholls, 1992) distinguis ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40631
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40631
ND
40631
Εναλλακτικός τίτλος
The relationship of motivation climate and social behavior in youth sport and physical education
Συγγραφέας
Κεραμίδας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωράκης Ιωάννης
Γούδας Μάριος
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Διγγελίδης Νικόλαος
Χατζηγεωργιάδης Αντώνιος
Ζουρμπάνος Νικόλαος
Ζήση Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική αγωγή; Παιδιά; Έφηβοι; Σχολεία; Μαθητές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiiii, 167 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)