Μελέτη της επίδρασης διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού στη χορευτική απόδοση και στην παρακίνηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση του αμοιβαίου, του αυτοελέγχου και του στυλ του παραγγέλματος ως μέθοδοι διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού α) στη χορευτική απόδοση και β) σε παραμέτρους της παρακίνησης (εσωτερική-εξωτερική παρακίνηση, προσωπικοί προσανατολισμοί, κλίμα παρακίνησης, αυτονομία και ευχαρίστηση από το μάθημα). Πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες (n=128), 19-20 ετών της ΣΕΦΑΑ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, χωρίστηκαν σε έξι τμήματα, που ανά δύο (ένα φοιτητών κι ένα φοιτητριών) αποτέλεσαν τρεις ερευνητικές ομάδες. Η πρώτη ομάδα διδάχθηκε τους χορούς Χασαπιά, Ζωναράδικος, Τσάμικος, Τικ Διπλό, Πεντοζάλι και Έντεκα με το αμοιβαίο, η δεύτερη με το στυλ του αυτοελέγχου και η τρίτη με το στυλ του παραγγέλματος (ομάδα ελέγχου). Μετά τη διδασκαλία κάθε χορού, όλοι οι συμμετέχοντες βιντεοσκοπήθηκαν και αξιολογήθηκαν ως προς τη χορευτική τους απόδοση με τη χρήση αναλυτικής ρούμπρικας, ειδικής για τον ελληνικό χορό που αποτελείτο από τα εξής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present thesis was to examine the effects of the reciprocal, the self-check and the command teaching styles during Greek traditional dances lessons on dance performance and motivation. One hundred twenty eight male and female physical education students were divided in three groups. The first group learned six Greek traditional dances, Chasapia, Zonaradikos, Tsamikos, Double Tik, Pentozali and Enteka with the command style, the second groups with the reciprocal style and the third group with the self-check style. Each group involved a class of male and female subjects. After the teaching of each dance, participants were video recorded and evaluated on dance performance with a rubric specifically developed for Greek traditional dances using as criteria dance recognition, response in the rhythmic pattern, synchronization between music and movement, sequence of steps, direction - formation - grip, body position and stance, movement quality and expressiveness. Motivation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39795
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39795
ND
39795
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of the effects of different teaching styles of greek traditional dances on dance performance and motivation
Συγγραφέας
Πίτση, Αθηνά του Νικόλαος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Διγγελίδης Νικόλαος
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Φιλίππου Φίλιππος
Δέρρη Βασιλική
Γουλιμάρης Δημήτριος
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Χατζηγεωργιάδης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικός παραδοσιακός χορός; Στυλ αμοιβαίας διδασκαλίας; Στυλ του αυτοελέγχου; Χορευτική απόδοση; Παρακίνηση; Ευχαρίστηση; Αυτονομία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 218 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)