Μια μελέτη συναισθηματικών, κοινωνικών και γνωστικών λειτουργιών κακοποιημένων και μη κακοποιημένων παιδιών

Περίληψη

Η κακοποίηση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κοινωνικά φαινόμενα διότι λαμβάνει χώρα πίσω από κλειστές πόρτες και αποτελεί ένα από τα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας. Επιπροσθέτως, η ανίχνευση περιστατικών παιδικής κακοποίησης συναντά πολλά εμπόδια και είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Το σχολείο, ωστόσο, θεωρείται σημαντικός πόλος διαθέσιμων πληροφοριών καθώς τα παιδιά περνούν πολύ χρόνο σε αυτό και εκδηλώνουν ποικίλες συμπεριφορές ενδεικτικές των τραυματικών εμπειριών που βιώνουν. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τις συναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές δυσκολίες που εκδηλώνουν τα κακοποιημένα παιδιά στο χώρο του σχολείου.Ειδικότερα, μελετήθηκαν 38 σωματικά κακοποιημένα παιδιά που παραμένουν στην οικογένεια τους, 36 σωματικά κακοποιημένα παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματα και 37 μη κακοποιημένα παιδιά με στόχο να εξεταστούν πιθανές διαφορές μεταξύ τους ως προς το άγχος και την κατάθλιψη που βιώνουν, πιθανές κοινωνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και πιθανά ελλε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Abuse within the family takes place behind closed doors, so it remains a very well kept family secret, which is quite difficult to uncover. However, school environment is considered an important pole of available information mainly because children spend most of their time there and they also exhibit a variety of behaviors indicative of their traumatic experiences. The purpose of the present study was to examine the emotional, social and cognitive difficulties abused children exhibit at school.In particular, there were examined 38 physically abused children living with their families, 36 physically abused children living in institutions and 37 non abused children. The purpose was to investigate possible differences between groups regarding levels of anxiety and depression, social difficulties and deficits concerning their attention and memory abilities. Moreover, teachers' accuracy in estimating the difficulties of abused children were examined. Children’s ages varied from 6 to 12 year ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40222
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40222
ND
40222
Εναλλακτικός τίτλος
A study of emotional, social and cognitive functions of abused and non abused children
Συγγραφέας
Λυδάκη, Παρασκευή του Ιωάννης
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαηλίδη-Παπαδάκη Ελένη
Καραδήμας Ευάγγελος
Βασιλάκη Ελένη
Μουζάκη Αγγελική
Κοκκινάκη Θεανώ
Κορνηλάκη Αικατερίνη
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σωματική παιδική κακοποίηση; Ανίχνευση περιστατικών κακοποίησης στο σχολείο; Παιδιά σε ιδρύματα; Άγχος / κατάθλιψη; Κοινωνικές δεξιότητες; Προσοχή μνήμη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
294 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)