Η αλληλεπίδραση μεταξύ πεποιθήσεων, φύλου και κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στην εκδήλωση και αξιολόγηση της μουσικής συμπεριφοράς κατά το μάθημα της μουσικής

Περίληψη

Το θέμα της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων των εφήβωνμαθητών δύο διαφορετικών τύπων δημόσιου σχολείου, Γενικών Γυμνασίων και ΜουσικώνΣχολείων για το μάθημα της μουσικής στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο και των μουσικώνεμπειριών τους μέσα από τη συμμετοχή σε σχολικά μουσικά σύνολα. Οι δύο τύποι σχολείουεπιλέχθηκαν καθώς παρουσιάζουν διαφορές ως προς τις ευκαιρίες που προσφέρουν στουςμαθητές για μουσική ενασχόληση, συμμετοχή και απόκτηση εμπειριών. Οι ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις με τους έφηβους των τεσσάρων σχολικών κοινοτήτων αποτέλεσαν τηβασική πηγή πληροφοριών για τη διαμόρφωση μίας εικόνας σχετικά με τις σχολικές μουσικέςεμπειρίες τους και τις πεποιθήσεις που διαμορφώνουν για τη μουσική στο σχολείο, ενώπαράλληλα πραγματοποιήθηκαν και παρατηρήσεις των προβών των σχολικών μουσικώνσυνόλων για τη συλλογή περισσοτέρων στοιχείων σχετικά με τη σχολική μουσική ζωή τωνμαθητών. Η ανάλυση των στοιχείων αποκάλυψε διαφορές στις πεποιθήσεις των μαθητών τωνδύο τύπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main focus of this qualitative research is to investigate middle school students’ self-beliefsabout school music and their experiences as members of various music and artistic schoolensembles. Middle school participants attended two different types of public middle schools(e.g. two general middle schools and two specialist music schools). The two types of middleschools offer different opportunities for music engagement, participation and performanceexperiences. Individual semi-structured interviews with adolescent students from four schoolcommunities were the main source of information about their self-beliefs about school music,while observations were made of their school music ensembles rehearsals in order to collectmore information concerning their school musical experiences. Data analysis revealeddifferences in students’ self-beliefs concerning the importance and usefulness of the variousschool music subjects and the value of participating in school music ensembles. The limited ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39867
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39867
ND
39867
Εναλλακτικός τίτλος
Interactions among self-beliefs, gender and sociocultural factors considering the manifestation and evaluation of students' music behavior in school music education
Συγγραφέας
Κατσώχη, Χαρίκλεια (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκη Ελένη
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Δικαίου Μαρία
Στάμου Λελούδα
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Ζαφρανάς Νικόλαος
Ψαλτοπούλου Θεοδώρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πεποιθήσεις εφήβων μαθητών; Μάθημα της μουσικής; Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο και φύλο; Σχολικές κοινότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
420 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)