Η διδασκαλία του ελληνικού ακαδημαϊκού λόγου σε ξενόγλωσσους φοιτητές
Περίληψη
Η διατριβή εντάσσεται στο νεοσύστατο πεδίο «Ελληνικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς», ως υποκατηγορία του διεθνούς πεδίου της εφαρμοσμένης-εκπαιδευτικής γλωσσολογίας «Γλώσσα για Ειδικούς Σκοπούς». Σκοπός της έρευνας είναι η σύνδεση της μελέτης του ακαδημαϊκού λόγου με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντλώντας στοιχεία από την παιδαγωγική των κειμενικών ειδών, των πολυγραμματισμών και του κριτικού γραμματισμού, διατυπώνουμε μια συνδυαστική πρόταση διδασκαλίας του ακαδημαϊκού λόγου, την οποία εντάσσουμε στο μοντέλο των ακαδημαϊκών (πολυ)γραμματισμών. Από την εφαρμογή της πρότασης και την εκπόνηση κριτικής εθνογραφικής έρευνας σε ξενόγλωσσους φοιτητές, σπουδαστές του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α.Π.Θ., αναδεικνύεται η διαλογικότητα και ο πολυφωνικός χαρακτήρας της διδασκαλίας σε συνάρτηση με τις ταυτότητες και τη δημιουργική πρωτοβουλία των κοινωνικών πρωταγωνιστών. Με την παρούσα διατριβή καταθέτουμε μια κοινωνικο-σημειωτική πρόταση γλωσσ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The thesis belongs to a recently established field known as “Greek for Academic Purposes”, which forms part of the international field of applied-educational linguistics “Language for Specific Purposes”. The aim of the research is to connect the study of Greek academic discourse with the teaching of Greek as a second/ foreign language in academic contexts. Combining genre, multiliteracies and critical pedagogies, we propose a model of academic (multi)literacies for the teaching of academic discourse. The application of the proposed model within a critical ethnographic perspective to foreign students of the School of Modern Greek Language at Aristotle University of Thessaloniki reveals the interdiscursivity and multivoicedness of the teaching method, in accord with the negotiating identities and agency of the social actors. The present thesis proposes a social semiotic approach to language teaching forming an ecoliteracy argument at the approach of academic discourse. Thus, today’s stud ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.23 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.