Περίληψη
Σκοπός της μελέτηςΟ σκοπός της μελέτης είναι η αποτίμηση της ικανοποίησης αποφοίτωνπρογραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών στη Δημόσια Υγεία-Διοίκηση ΥπηρεσιώνΥγείας που παρέχονται από τρία ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Δημογραφικά,εκπαιδευτικά, και χαρακτηριστικά της εργασίας πριν και μετά την αποφοίτησηερευνήθηκαν για πιθανή επίδραση στη διαφοροποίηση της ικανοποίησης.Συντάχθηκε και εφαρμόστηκε ερωτηματολόγιο, βασισμένο σε αντίστοιχαερωτηματολόγια χωρών του εξωτερικού προσαρμοσμένο στην ελληνικήπραγματικότητα. Επιπλέον διερευνήθηκε η συσχέτιση της πρόθεσης των αποφοίτωννα προτείνουν το πρόγραμμα που παρακολούθησαν σε τρίτους (positive Word ofMouth Communication) με τη συνολική ικανοποίηση (total satisfaction score) και μεάλλους παράγοντες.ΜεθοδολογίαΟι συμμετέχοντες στη μελέτη μεταπτυχιακοί απόφοιτοι (n=162),εγγεγραμμένοι κατά τα έτη 2003-2007 συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιοηλεκτρονικά ή μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης. Ο ρυθμός απόκρισης ήταν 50.6%.Τριάντα επτά δηλώσεις χρησιμοποιήθηκαν για ...
Σκοπός της μελέτηςΟ σκοπός της μελέτης είναι η αποτίμηση της ικανοποίησης αποφοίτωνπρογραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών στη Δημόσια Υγεία-Διοίκηση ΥπηρεσιώνΥγείας που παρέχονται από τρία ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Δημογραφικά,εκπαιδευτικά, και χαρακτηριστικά της εργασίας πριν και μετά την αποφοίτησηερευνήθηκαν για πιθανή επίδραση στη διαφοροποίηση της ικανοποίησης.Συντάχθηκε και εφαρμόστηκε ερωτηματολόγιο, βασισμένο σε αντίστοιχαερωτηματολόγια χωρών του εξωτερικού προσαρμοσμένο στην ελληνικήπραγματικότητα. Επιπλέον διερευνήθηκε η συσχέτιση της πρόθεσης των αποφοίτωννα προτείνουν το πρόγραμμα που παρακολούθησαν σε τρίτους (positive Word ofMouth Communication) με τη συνολική ικανοποίηση (total satisfaction score) και μεάλλους παράγοντες.ΜεθοδολογίαΟι συμμετέχοντες στη μελέτη μεταπτυχιακοί απόφοιτοι (n=162),εγγεγραμμένοι κατά τα έτη 2003-2007 συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιοηλεκτρονικά ή μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης. Ο ρυθμός απόκρισης ήταν 50.6%.Τριάντα επτά δηλώσεις χρησιμοποιήθηκαν για τη μέτρηση της ικανοποίησης ενώάλλα μέρη του ερωτηματολογίου κατέγραψαν δημογραφικά, μορφωτικά καιεπαγγελματικά χαρακτηριστικά των αποφοίτων. Εξετάστηκαν με απλή καιπολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση μεταβλητές ώστε να διαπιστωθεί η επίδρασήτους στην πρόθεση των αποφοίτων να προτείνουν το πρόγραμμα πουπαρακολούθησαν σε τρίτους (positive Word of Mouth Communication).ΕυρήματαΔιδασκαλία, προσόντα, αξιολόγηση επίδοσης, επανατροφοδότηση,κοινωνική ζωή, υποδομές και οργάνωση ήταν οι επτά παράγοντες ικανοποίησηςόπως προέκυψαν μετά από στατιστική ανάλυση. Το φύλο και το πεδίο τωνπροπτυχιακών σπουδών δε διαφοροποιούν το συνολικό παράγοντα ικανοποίησης.Οι έγγαμοι βαθμολόγησαν υψηλότερα έναντι των αγάμων 3 παράγοντες και οιμεγαλύτεροι σε ηλικία απόφοιτοι 2 παράγοντες. Οι απόφοιτοι του ΠανεπιστημίουΚρήτης βαθμολόγησαν υψηλότερα 2 παράγοντες, ωστόσο ο συνολικός παράγονταςικανοποίησης δεν παρουσίασε διαφοροποίηση μεταξύ αποφοίτων με διαφορετικόίδρυμα προέλευσης. Διαφοροποιήσεις δεν παρουσιάστηκαν και μεταξύ αποφοίτωνμε διαφορετικά χαρακτηριστικά εργασίας (δημόσιος φορέας/ιδιωτικός φορέας,σύμβαση ορισμένου χρόνου/αορίστου χρόνου, μερική πλήρης απασχόληση) ή μεταξύ εργαζομένων και ανέργων, μετά ή πριν την αποφοίτηση. Απόφοιτοι πουέλαβαν υψηλότερο μισθό μετά την αποφοίτηση βαθμολόγησαν υψηλότερα τονπαράγοντα 2 συγκρινόμενοι με αποφοίτους που κατατάχθηκαν σε χαμηλότερακλιμάκια μισθού.Η συνολική ικανοποίηση των αποφοίτων συσχετίζεται θετικά με τηνπρόθεση τους να προτείνουν το πρόγραμμα που παρακολούθησαν σε τρίτους(Word of Mouth Communication), ενώ αρνητικά συσχετίζεται η ανεργία και ηαναζήτηση εργασίας μετά την αποφοίτηση.ΣυμπεράσματαΗ μέτρηση της ικανοποίησης των αποφοίτων μπορεί ως δείκτης να παρέχειχρήσιμα ευρήματα στους εμπλεκόμενους στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στην παρούσαέρευνα η μελέτη της ικανοποίησης και των διαφοροποιήσεων της ως προς ατομικάκαι εργασιακά χαρακτηριστικά των αποφοίτων προσέφερε μια αρχική καταγραφή.Τα ευρήματα σχετικά με την πρόθεση των αποφοίτων να συστήσουν το πρόγραμμαπου παρακολούθησαν σε τρίτους, μπορούν αρχικά να ερμηνευτούν ως ενδείξεις γιαενεργότερη παροχή στήριξης από τις διοικήσεις των προγραμμάτων στουςαποφοίτους που αναζητούν εργασία. Μελλοντική έρευνα και επικοινωνία με τουςαποφοίτους που συμμετείχαν στην έρευνα θα αποδώσει μια περισσότεροολοκληρωμένη άποψη στο θέμα της ικανοποίησης των αποφοίτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Purpose of the studyThe objective of the study was to measure graduates’ satisfaction of MasterProgrammes in the area of Health Care Management, provided by 3 Greek StateUniversities. Graduates’ demographic, educational and employment statuscharacteristics before and after graduation have been examined for potentialinfluence on satisfaction scoring. Additionally formulating, establishing and applyinga suitable and reliable tool were necessities for the needs of the present study. Thequestionnaire was based on similar tools thus has been adjusted in the reality ofGreek Higher Education. Furthermore, factors affecting graduates’ positive Word ofMouth Communication have been examined.Design/methodology/approachMaster graduates of the study (n=162), from 2003-2007 admission years,filled in the questionnaire electronically (web-based) or by phone interview. Overall response rate was 50.6%. Thirty seven statements were used for satisfactionmeasure while other questionnaire parts recorded dem ...
Purpose of the studyThe objective of the study was to measure graduates’ satisfaction of MasterProgrammes in the area of Health Care Management, provided by 3 Greek StateUniversities. Graduates’ demographic, educational and employment statuscharacteristics before and after graduation have been examined for potentialinfluence on satisfaction scoring. Additionally formulating, establishing and applyinga suitable and reliable tool were necessities for the needs of the present study. Thequestionnaire was based on similar tools thus has been adjusted in the reality ofGreek Higher Education. Furthermore, factors affecting graduates’ positive Word ofMouth Communication have been examined.Design/methodology/approachMaster graduates of the study (n=162), from 2003-2007 admission years,filled in the questionnaire electronically (web-based) or by phone interview. Overall response rate was 50.6%. Thirty seven statements were used for satisfactionmeasure while other questionnaire parts recorded demographic, occupational andeducational characteristics of the graduates.FindingsAnalysis revealed seven factors titled as teaching, skills, assessment,feedback, social opportunities, facilities and organization of the course. Gender andfirst degree content do not affect the produced total satisfaction score. Marriedparticipants scored higher than singles in three factors and older participants scoredhigher than younger ones in two factors. University’s of Crete graduates scoredhigher than other graduates in two factors, however, total satisfaction score was notsignificant different among graduates of the three Master Courses. Concerninggraduates’ employment characteristics (part time/full time job, public/private sector,indefinite/fixed term contract, employment/unemployment) satisfaction scores didnot vary in any factor among graduates of different status per characteristic, neitherbefore nor after graduation. Graduates who received higher salaries after graduationscored higher in factor two comparing to graduates that have been categorized inlower salary scales. Graduates that have been in a more favorable job position aftergraduation comparing to others (full time, public sector, indefinite contract) did notexpress higher levels of satisfaction.A group of variables has been tested, using simple and multiple logisticregression, in order to measure the effect on strengthening graduates’ intention torecommend the Master Course to others (positive Word of Mouth Communication).Graduates who showed high overall satisfaction level of the Master Program, adoptpositive Wοrd of Mouth Communication recommending it to interested parties. Incontrast, unemployment or work seeking affects negatively graduates’ intention topropose the Master Program to others.ConclusionsMeasuring graduates’ satisfaction and relative aspects can provide valuableindicators to stakeholders. In the present study, tracking the effect of graduates’demographic and educational characteristics along with exploring the impact ofemployment status on satisfaction provided a first insight about Master graduatessurveyed. Additionally, findings relative to their positive «Word of MouthCommunication» intention can be interpreted as initial evidence to Master Courses’managers for supporting their graduates in job seeking procedures. Future researchand participants’ follow up is needed to formulate a more inclusive view onsatisfaction.
περισσότερα