Η διδασκαλία των μαθηματικών μέσα απο τη χρήση τεχνικών της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση (drama in education): διερεύνηση της επίδρασης της δραματικής τέχνης στη μάθηση των μαθηματικών σε τάξεις του Λυκείου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής: η μελέτη της επίδρασης της ΔΤΕ στη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας σε μαθητές Λυκείου. Ειδικότερα, η έρευνα εστιάστηκε :Α) στη μελέτη των δυνατοτήτων της ΔΤΕ στην ανάπτυξη μαθησιακών δεξιοτήτων (μαθησιακή διάσταση της διδασκαλίας και μάθησης) και στη δυνατότητα να θέσει υπό αμφισβήτηση στους μαθητές την παραδοσιακή εικόνα για τη Γεωμετρία (επιστημολογική διάσταση της διδασκαλίας).Β) στη διερεύνηση και άλλων όψεων της διδασκαλίας των μαθηματικών και γενικότερα της μαθηματικής εκπαίδευσης, στις οποίες επιδρά και αναδεικνύει η ΔΤΕ.Μέθοδος της έρευνας: Η μεθοδολογία του ερευνητικού προγράμματος της παρούσας διατριβής ανήκει .στην Εθνογραφία, ενώ το διδακτικό πείραμα αποτέλεσε το κύριο περιβάλλον ανάπτυξης των ερευνητικών δραστηριοτήτων. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε η παρατήρηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, μαγνητοφωνήσεις, και βιντεοσκοπήσεις. Πραγματοποιήθηκαν δύο διαφορετικά διδακτικά πειράματα, σε δύο τμήματα Β΄ Λυκείου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis: the study of the Drama in Education contribution in the teaching and learning of Geometry. Our main focus was : A) on accounting on the impact of Drama in Education-based teaching in students’ learning of geometry (learning dimension of teaching) and on challenging their stereotypical beliefs around mathematics as a static body of knowledge (epistemological dimension of teaching). B) on exploring other aspects of the teaching of mathematics and mathematics education in general that Drama influences and highlights. Method of research: the methodology of the research program of this thesis belongs in Ethnography and the teaching experiment has been the main environment for the development of research activities. Τhe use of ethnographic research techniques (i.e. participant observation, audio recording, video recording and interviewing) helped us to gather empirical evidence concerning students’ experiences.The research participants included two groups of 26 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38460
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38460
ND
38460
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching mathematics through drama in education techniques: exploring the impact of dramatic art in the learning of mathematics in upper high scool classes
Συγγραφέας
Κοταρίνου, Παναγιώτα του Σπυρίδων
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταθοπούλου Χαρούλα
Χρονάκη Άννα
Κοντογιάννη Άλκηστις
Βαβουγιός Διονύσης
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Χασάπης Δημήτρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση; Διδασκαλία της γεωμετρίας σε μαθητές Λυκείου; Αξιωματική θεμελίωση της Ευκλείδιας της υπερβολικής και της ελλειπτικής γεωμετρίας σε μαθητές Λυκείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
620 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)