Εννοιολογική αλλαγή στα μαθηματικά: η περίπτωση της άλγεβρας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσα διατριβής ήταν να μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο κατανοούν οι μαθητές την έννοια της μεταβλητής και πιο συγκεκριμένα τη χρήση των γραμμάτων ως σύμβολα αριθμών στην άλγεβρα. Στα πλαίσια της διατριβής έγινε μια εκτενής παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου της εννοιολογικής αλλαγής το οποίο υιοθετήθηκε. Έγινε επίσης μια ιστορική αναφορά στην εξέλιξη της υιοθέτησης του αλγεβρικού συμβολισμού από τους μαθηματικούς, εστιάζοντας στα επιστημολογικά εμπόδια και τις εννοιολογικές δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσουν. Βασική υπόθεση της έρευνας ήταν ότι οι μαθητές θα κατανοούν τις μεταβλητές στα πλαίσια του εναλλακτικού τους πλαισίου για τους αριθμούς, που είναι οργανωμένο γύρω από το φυσικό αριθμό, με αποτέλεσμα συγκεκριμένα λάθη και παρερμηνείες σε διάφορα αλγεβρικά πλαίσια. Τα αποτελέσματα των Πειραμάτων 1 και 2 έδειξαν ότι το εναλλακτικό πλαίσιο των μαθητών για τον αριθμό, που είναι οργανωμένο γύρω από το φυσικό αριθμό, επιβάλει στην κατανόηση της χρήσης των γραμμάτων στην άλγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the series of studies presented in this thesis was to investigate the ways students interpret the use of literal symbols in algebra. More specifically the kind of numbers that students tend to assign to the literal symbols when they are presented as variables in different algebraic contexts. It is presented a literature review of prior research in the field and the different perspectives proposed to explain students’ difficulties with the algebraic notation. It follows a brief historical review of the development of the algebraic notation and the conceptual difficulties that the mathematical community had to overcome in order to adopt the new symbolism. It follows an introduction of the theoretical framework of conceptual change which was used in order to express specific hypothesis about the ways students interpret the use of literal symbols to stand for numbers in algebra. We argued that understanding the concept of variable as a symbol which could stand for any real n ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20010
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20010
ND
20010
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual change in methematics: the case of algebra
Συγγραφέας
Χρήστου, Κωνσταντίνος του Π.
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στέλλα
Φαρμάκη Στέλλα
Χριστιανίδης Γιάννης
Δημητρακόπουλος Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδου Μαρία
Ζαχαριάδης Θεοδόσης
Νεγρεπόντης Στυλιανός
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματικά, Εννοιολογική αλλαγή στα; Μαθηματικές έννοιες, Κατανόηση; Μεταβλητές ως φυσικοί αριθμοί; Άλγεβρα και αριθμητική; Αλγεβρική παράσταση; Συναρτήσεις; Ανισώσεις; Τετραγωνική ρίζα; Γνωστική ανάπτυξη; Διδακτική μαθηματικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
262 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)