Η διδακτική εννοιών της ανάλυσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: προσεγγίσεις με χρήση νέων τεχνολογιών υπό τη φιλοσοφία της ρεαλιστικής μαθηματικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως αντικείμενό της τη διδασκαλία βασικών εννοιών της Μαθηματικής Ανάλυσης στο Λύκειο, μέσω μιας προσέγγισης που εμπνέεται από τις αρχές της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Επιχειρεί να συνδυάσει μια ιστορική θεώρηση, μέσα σε ένα πλαίσιο επίλυσης πραγματικού προβλήματος, καθώς και την οπτικοποίηση των εννοιών με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών. Βασικός της στόχος ήταν ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας «διδακτικής ακολουθίας» για την εισαγωγή στις βασικές έννοιες του Διαφορικού Λογισμού. Η ακολουθία περιλαμβάνει 7 διδακτικές ενότητες. Η 1η ενότητα ξεκινά με δύο πραγματικά προβλήματα (Εύρεση ακροτάτου και εφαπτομένης) των οποίων η επίλυση γίνεται με τη μέθοδο του Fermat. Στη 2η ενότητα επιδιώκεται, μέσω δραστηριοτήτων οργάνωσης φαινομένων κίνησης, να κατανοήσουν οι μαθητές τον μέσο και στιγμιαίο ρυθμό μεταβολής συνδέοντάς τους με τη μέση και στιγμιαία ταχύτητα, αντίστοιχα. Στην 3η ενότητα, με τη βοήθεια του λογισμικού «GeoGebra», διερευνάται η έννοια της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject matter of this doctoral dissertation is to investigate methods of teaching the key concepts of Mathematical Analysis, which strengthen the meaningful comprehension. An ‘instructive sequence’ was designed for the introduction to the basic concepts of Differential Calculus. This sequence was effectuated in classes of a public school and was evaluated. The didactical approach is inspired by the philosophy of Realistic Mathematics Education. Taking into consideration the historical development of Calculus, the instructive proposal was based on geometry (visualization), on the motion (real problem of daily life) and on the intuition. The sequence includes 7 instructive units. Each unit consists of activities. In the beginning of the unit there is a description of its Theoretical Framework, the objectives, the steps and the method of concretization. The 1st instructive unit starts with two real problems, the resolution of which comes through a historical regard. In the 2nd unit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29131
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29131
ND
29131
Συγγραφέας
Σκούφη, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αυγερινός Ευγένιος
Παπαναστασίου Νικόλαος
Χιονίδου -Μοσκοφόγλου Μαρία
Γαγάτσης Αθανάσιος
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Φαρμάκη Βασιλική
Αθανασιάδου –Κόττα Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Διαφορικός λογισμός; Ρεαλιστική μαθηματική εκπαίδευση; Νέες διαδραστικές τεχνολογίες – GeoGebra; Μοντελοποίηση της κίνησης; Η έννοια της εφαπτομένης ευθείας; Η ιδιότητα της «τοπικής ευθύτητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
508 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)