Περίληψη
Η ηλεκτρονική μάθηση και οι μορφές της, έχουν εισαχθεί εδώ και πολλά χρόνια σε όλα τα επίπεδα και τα είδη της εκπαίδευσης, με πολλές θεωρίες σχετικά με την σωστή μέθοδο προσέγγισης. Το ηλεκτρονικό μάθημα κινείται στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης του τριγώνου εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου, και όλων των περιεχομένων του ηλεκτρονικού μαθήματος. Για την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας, αρχικά αποσαφηνιστήκαν όροι, ορισμοί και ζητήματα που σχετίζονται αρχικά με την μάθηση, τους τρόπους διδασκαλίας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ηλεκτρονική μάθηση, την υβριδική ηλεκτρονική μάθηση και την τηλεδιάσκεψη. Βάσει της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, καταγράφηκαν όλα τα χαρακτηριστικά ενός πλήρους ηλεκτρονικού μαθήματος τα οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει στη δομή του, ανάλογα με τον ρόλο που επιτελούν οι κατηγορίες χρηστών που το πλαισιώνουν και το χρησιμοποιούν. Οι ανάγκες διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τομέα που εφαρμόζεται η ηλεκτρονική μάθηση, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει και τις απαιτήσει ...
Η ηλεκτρονική μάθηση και οι μορφές της, έχουν εισαχθεί εδώ και πολλά χρόνια σε όλα τα επίπεδα και τα είδη της εκπαίδευσης, με πολλές θεωρίες σχετικά με την σωστή μέθοδο προσέγγισης. Το ηλεκτρονικό μάθημα κινείται στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης του τριγώνου εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου, και όλων των περιεχομένων του ηλεκτρονικού μαθήματος. Για την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας, αρχικά αποσαφηνιστήκαν όροι, ορισμοί και ζητήματα που σχετίζονται αρχικά με την μάθηση, τους τρόπους διδασκαλίας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ηλεκτρονική μάθηση, την υβριδική ηλεκτρονική μάθηση και την τηλεδιάσκεψη. Βάσει της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, καταγράφηκαν όλα τα χαρακτηριστικά ενός πλήρους ηλεκτρονικού μαθήματος τα οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει στη δομή του, ανάλογα με τον ρόλο που επιτελούν οι κατηγορίες χρηστών που το πλαισιώνουν και το χρησιμοποιούν. Οι ανάγκες διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τομέα που εφαρμόζεται η ηλεκτρονική μάθηση, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει και τις απαιτήσεις του μοντέλου μάθησης που πρέπει να εφαρμοστεί. Με την ολοκλήρωση της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, ερευνήθηκε το εννοιολογικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της ηλεκτρονικής μάθησης καθώς επίσης οι εφαρμογές και η χρήσης της, με στόχο τον προσδιορισμό και την περιγραφή των παραγόντων που λαμβάνονται υπόψη για το σχεδιασμό εικονικού μαθησιακού περιβάλλοντος, να συγκρίνει και να αξιολογήσει πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης με πολυκριτηριακή ανάλυση, με στόχο την επιλογή της καταλληλότερης ώστε να καλύψει της ανάγκες που θα προκύψουν από τα ερευνητικά δεδομένα της. Έτσι πραγματοποιήθηκε η έρευνα με την μέθοδο Delphi. σε θέματα νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, την ηλεκτρονική μάθηση, και θέματα για προβλήματα στα δασογεωργικά – αγροδασικά περιβάλλοντα, από ειδικούς επάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, με ταυτόχρονη παράθεση των υλικών, εργαλείων και εφαρμογών που είναι απαραίτητα. Η μέθοδος Delphi έχει αποδειχθεί ένα δημοφιλές εργαλείο στην έρευνα πληροφοριακών συστημάτων για τον εντοπισμό και την ιεράρχηση θεμάτων ώστε να βοηθήσει στην λήψη αποφάσεων σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα, δημιουργώντας διαδικασίες επικοινωνίας μεταξύ τους ώστε να λειτουργήσουν τελικά ως σύνολο απέναντι σε πολύπλοκα προβλήματα. Τα αποτελέσματα της συγκεντρώθηκαν, αναλύθηκαν και επεξεργάστηκαν. Ο σκοπός ήταν να συμβάλουν στην επιλογή της πλέον κατάλληλης πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης. Καταγράφηκαν οι απόψεις των ειδικών σχετικά με τις παραμέτρους που διέπουν τα μαθήματα ηλεκτρονικής μάθησης, και βάσει αυτών με την διαδικασία πολυκριτηριακής ανάλυσης των δεδομένων με την χρήση της εφαρμογής ELECTRE III, να εντοπιστεί και να χρησιμοποιηθεί η καταλληλότερη πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, που παραμετροποιημένη με όλα τα βασικά χαρακτηριστικά τα οποία και συμβάλλουν στην δημιουργία ολοκληρωμένου μαθήματος γεωπονικών και δασολογικών σχολών. Ακολούθησε ο σχεδιασμός της δομής και του περιεχομένου ηλεκτρονικού μαθήματος ανοικτής αρχιτεκτονικής για τα αγροδασικά οικοσυστήματα. Στην παρούσα εργασία το ζητούμενο που τέθηκε εξ αρχής, ήταν η διερεύνηση των απαραίτητων παραμέτρων με σκοπό τη δόμηση ενός πρότυπου ηλεκτρονικού μαθήματος Γεωπονικού-Δασολογικού περιεχομένου. Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της έρευνας ήταν η αποτύπωση όλων των εξαγμένων συμπερασμάτων σε μια πιλοτική πρότυπη εφαρμογή ηλεκτρονικής μάθησης, ένα εικονικό μαθησιακό περιβάλλον το οποίο και ακολουθεί το υβριδικό μοντέλο μάθησης, για την προώθηση της γνώσης και την ενημέρωση σε αγροδασικά συστήματα, σχετικά με τα χαρακτηριστικά αυτών, καθώς και για τις επιδράσεις τους στο περιβάλλον (φυσικό και κοινωνικό).
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
E-learning and its forms have been introduced for many years at all levels and types of education, with many theories about the proper approach regarding the method. The e-learning course, interacts within the triangle of the teacher, the student, and the contents of the e-course. Initially we tried to clarify the terms, definitions and issues which originally related to learning, teaching methods, distance learning, e-learning, hybrid online learning and video-conferencing. Based on the literature review, all the characteristics of a full e-course that should be included in its structure were recorded, depending on the role performed by the groups of users that participate and use it. The needs vary depending on the sector that e-learning is applied, based on the particularities of that sector and the requirements of the learning model that is going to be applied. Upon completion of the review of the literature, the conceptual and methodological framework of e-learning was investigate ...
E-learning and its forms have been introduced for many years at all levels and types of education, with many theories about the proper approach regarding the method. The e-learning course, interacts within the triangle of the teacher, the student, and the contents of the e-course. Initially we tried to clarify the terms, definitions and issues which originally related to learning, teaching methods, distance learning, e-learning, hybrid online learning and video-conferencing. Based on the literature review, all the characteristics of a full e-course that should be included in its structure were recorded, depending on the role performed by the groups of users that participate and use it. The needs vary depending on the sector that e-learning is applied, based on the particularities of that sector and the requirements of the learning model that is going to be applied. Upon completion of the review of the literature, the conceptual and methodological framework of e-learning was investigated as well as the applications and their use. The aim was to identify and describe the factors taken into account in designing virtual learning environment. The Delphi survey method was conducted by experts regarding new technologies in education, e-learning, and issues about problems in agroforestry environments, with simultaneous juxtaposition of materials, tools and applications that are necessary. The Delphi method has proved a popular tool in information systems research to identify and prioritize issues to assist in decision making. It is an approach used to investigate and collect the view and the opinion of a group of experts on a particular topic, creating communication procedures between them, so that they eventually work as a whole, in order to deal with complex problems. The results are collected, analyzed and processed. The purpose was, initially, to help in selecting the most appropriate e-learning platform. The recorded views of experts from the Delphi survey method, carried out a multiple criteria evaluation of 40 characteristics of e-learning platforms, in order to find the most suitable ones to meet the needs of an e-learning course for higher schools with Agricultural and Forestry content. These data were introduced in ELECTRE III, a multi-criteria analysis (MCA) application. For each of the criteria, rating of the characteristics, such as Content, Structure, Communication, Evaluation, Functionality and General properties, of an e-learning platform is applied through a weighting factor. As a result the most suitable e-learning platform was selected. The next step was to design the structure and the content of an open architecture e-learning course content for agroforestry ecosystems, incorporating all the Delphi survey and the findings from the literature review. The purpose of this paper is to reflect properly the necessary criteria and features in order to customize an integrated e-learning course to be taught in faculties of Forestry and Agriculture. The final result of this research was to capture all of the exported conclusions in a pilot model implementation of e-learning, a virtual learning environment that followed the hybrid learning model, for the promotion of knowledge and information in agroforestry systems.
περισσότερα