Σχεδίαση και αξιολόγηση αρχιτεκτονικής για την ευέλικτη υποστήριξη της συνεργασίας στο διαδίκτυο: τεχνολογική και εκπαιδευτική προσέγγιση

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η σχεδίαση και αξιολόγηση μιας προτεινόμενης αρχιτεκτονικής λογισμικού (MAPIS3 – Mediating Adaptation Patterns and Intelligent Systems) ως λύσης στο πρόβλημα του ευέλικτου σχεδιασμού και εκτέλεσης σεναρίων συνεργατικής μάθησης με υποστήριξη υπολογιστή («σενάρια ΣΜΥΥ»). Σκοπός της διατριβής είναι η αρχιτεκτονική να βασίζεται σε αποδεκτά πρότυπα στο χώρο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης (όπως είναι το IMS-LD) και υπηρεσιών δια-δικτύου (web services) που ενισχύουν την ευελιξία. Η αρχιτεκτονική αξιολογήθηκε: α) από τεχνολογικής πλευράς από προγραμματιστές-δημιουργούς (developers), και β) από παιδαγωγικής πλευράς από σχεδιαστές-εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Η τεχνολογική αξιολόγηση εστιάζει στο επίπεδο ανταλλαγής δεδομένων και τεχνολογικής διασύνδεσης εργαλείων που χρησιμοποιούνται σε σενάρια ΣΜΥΥ. Η παιδαγωγική αξιολόγηση επικεντρώνεται στην ενορχήστρωση εργαλείων και την ένταξη αυτών σε σενάρια ΣΜΥΥ που απαιτούν ευέλικτη σχεδίαση και κυρίως ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is the design and evaluation of a proposed software architecture (MAPIS3 - Mediating Adaptation Patterns and Intelligent Systems) as a solution to the problem of flexible design and implementation of collaborative learning scenarios with computer support ("CSCL scenarios"). The aim of the thesis is that the architecture is based on accepted standards in the area of technology supported learning (such as IMS-LD web services) that enhance flexibility. The architecture was evaluated: a) from the technological viewpoint of developers, and b) from the pedagogical aspect of designers-teachers and learners. Technological evaluation focuses on data exchange and technological interconnection of tools used in CSCL scenarios. The pedagogical evaluation focuses on orchestration of tools and their integration into CSCL scenarios that require flexible design and more importantly execution.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37875
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37875
ND
37875
Εναλλακτικός τίτλος
Architecture design and evaluation for flexible support of collaboration through internet: technological and educational perspectives
Συγγραφέας
Μαγνήσαλης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημητριάδης Σταύρος
Σταμέλος Ιωάννης
Τσιάτσος Θρασύβουλος
Καρατζά Ελένη
Κονοφάος Νικόλαος
Μαργαρίτης Κωνσταντίνος
Δημητριάδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή; Υπηρεσιοστρεφής αρχιτεκτονική; Ενορχήστρωση εργαλείων; Αρχιτεκτονική; ΣΜΥΥ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
324 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)