Περίληψη
Το αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας αξιολόγησης συστημάτων ηλεκτρονικής συμμετοχής. Ο στόχος είναι η κάλυψη του κενού στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς δεν έχουν αναπτυχθεί μέθοδοι, οι οποίοι να αξιολογούν πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικής συμμετοχής, λαμβάνοντας υπόψη τη διττή φύση τους, τόσο ως συστήματα πληροφορικής όσο και ως συστήματα συμμετοχής. Για το σκοπό αυτό, η Διατριβή διατρέχει το πεδίο της ηλεκτρονικής συμμετοχής, τις προσπάθειες αξιολόγησής της που έχουν πραγματοποιηθεί καθώς και το πεδίο των μεθόδων αποδοχής πληροφοριακών συστημάτων.Η προτεινόμενη μεθοδολογία λειτουργεί συνδυαστικά στις μεθόδους αξιολόγησης των δύο πεδίων, χρησιμοποιώντας πλαίσιο αξιολόγησης ηλεκτρονικής συμμετοχής συνδυαστικά με πολυκριτηριακή μέθοδο αποδοχής πληροφοριακών συστημάτων. Από το πρώτο πεδίο, η μεθοδολογία εκμεταλλεύεται το πλαίσιο αξιολόγησης ηλεκτρονικής συμμετοχής των Whyte και Macintosh, το οποίο παρέχει 3 διαστάσεις αξιολόγησης τέτοι ...
Το αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας αξιολόγησης συστημάτων ηλεκτρονικής συμμετοχής. Ο στόχος είναι η κάλυψη του κενού στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς δεν έχουν αναπτυχθεί μέθοδοι, οι οποίοι να αξιολογούν πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικής συμμετοχής, λαμβάνοντας υπόψη τη διττή φύση τους, τόσο ως συστήματα πληροφορικής όσο και ως συστήματα συμμετοχής. Για το σκοπό αυτό, η Διατριβή διατρέχει το πεδίο της ηλεκτρονικής συμμετοχής, τις προσπάθειες αξιολόγησής της που έχουν πραγματοποιηθεί καθώς και το πεδίο των μεθόδων αποδοχής πληροφοριακών συστημάτων.Η προτεινόμενη μεθοδολογία λειτουργεί συνδυαστικά στις μεθόδους αξιολόγησης των δύο πεδίων, χρησιμοποιώντας πλαίσιο αξιολόγησης ηλεκτρονικής συμμετοχής συνδυαστικά με πολυκριτηριακή μέθοδο αποδοχής πληροφοριακών συστημάτων. Από το πρώτο πεδίο, η μεθοδολογία εκμεταλλεύεται το πλαίσιο αξιολόγησης ηλεκτρονικής συμμετοχής των Whyte και Macintosh, το οποίο παρέχει 3 διαστάσεις αξιολόγησης τέτοιων έργων: την πολιτική, την κοινωνική και την τεχνική. Οι 3 διαστάσεις της αποτελούν τη βάση, πάνω στην οποία θα σχεδιαστεί η αξιολόγηση. Η Διατριβή παρουσιάζει την εφαρμογή της μεθοδολογίας σε 3 διαφορετικά έργα ηλεκτρονικής συμμετοχής: το WEB-DEP, το eMPOWER και το OurSpace. Η κάθε υλοποίηση της μεθοδολογίας έκανε χρήση διαφορετικής πολυκριτηριακής μεθόδου, σε συνδυασμό με το πλαίσιο αξιολόγησης των Whyte και Macintosh, ώστε να διερευνηθεί η βέλτιστη επιλογή.Στην πρώτη περίπτωση, του έργου WEB-DEP, χρησιμοποιήθηκε η πολυκριτηριακή μέθοδος TAM. Στην περίπτωση του eMPOWER, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος UTAUT, ενώ για το έργο OurSpace η μέθοδος MUSA. Για όλες τις περιπτώσεις υλοποίησης της προτεινόμενης μεθοδολογίας παρέχονται τα αντίστοιχα στατιστικά αποτελέσματα που προέκυψαν, καθώς και τα αντίστοιχα διαγράμματα. Η σύγκριση των 3 αυτών υλοποιήσεων φανερώνει πως η μέθοδος MUSA αποτελεί τη βέλτιστη επιλογή. Η προτεινόμενη μέθοδος κληρονομεί από την πολυκριτηριακή μέθοδο MUSA την αναλυτική-συνθετική προσέγγιση, κάτι που επιτρέπει την καλύτερη δυνατή προσέγγιση σε σχέση με το επίπεδο ικανοποίησης του χρήστη. Ένα πλήθος παραγόμενων διαγραμμάτων, όπως δράσης και βελτίωσης, οδηγούν με ακρίβεια στον προσδιορισμό των κρίσιμων δράσεων που απαιτούνται ώστε να βελτιωθεί η ικανοποίηση του χρήστη, κάτι που άλλωστε αποτελεί σκοπό της διαδικασίας αξιολόγησης. Η συγκριτική παρουσίαση των 3 υλοποιήσεων, σε επίπεδο ποιότητας συμπερασμάτων αξιολόγησης, καταδεικνύει τους λόγους υπεροχής της MUSA στα πλαίσια της προτεινόμενης μεθοδολογίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The development of a unique comprehensive methodology to assess e-Participation systems is the objective of the current dissertation. The existing evaluation systems are based on unilateral approach, either examining the participative scope of systems or the informative one. At the innovative intersection of Participation and Information Systems lies the proposed Methodology, bridging the gap in theory and practice. Prior to creating this Method, I performed a meta-analysis of the e-Participation extant literature, identifying other researchers’ work on Assessment along with respective acceptance methods. Considering elements from both e-Participation and Multicriteria Information Systems frameworks, the Methodology described in this thesis fuses two sciences to increase assessment effectiveness. Regarding the e-Participation field, the primary work that influenced this research is the Whyte and Macintosh threefold assessment process: political, social and technical. Such multilateral ...
The development of a unique comprehensive methodology to assess e-Participation systems is the objective of the current dissertation. The existing evaluation systems are based on unilateral approach, either examining the participative scope of systems or the informative one. At the innovative intersection of Participation and Information Systems lies the proposed Methodology, bridging the gap in theory and practice. Prior to creating this Method, I performed a meta-analysis of the e-Participation extant literature, identifying other researchers’ work on Assessment along with respective acceptance methods. Considering elements from both e-Participation and Multicriteria Information Systems frameworks, the Methodology described in this thesis fuses two sciences to increase assessment effectiveness. Regarding the e-Participation field, the primary work that influenced this research is the Whyte and Macintosh threefold assessment process: political, social and technical. Such multilateral approach has been implemented on three distinct e-Participation projects, namely WEB-DEP, eMPOWER and OurSpace. To identify the most efficient and effective method, varied multicriteria assessments were applied combined with the 3 dimensions by White and Macintosh.Specifically, on WEB-DEP, the TAM multicriteria method was tested. Conversely, for eMPOWER, we experimented with UTAUT, while for OurSpace, we applied MUSA. Statistical data and tables are available with regards to the three aforementioned trials. Comparing the three methods, MUSA rises as the optimum assessment framework and inspires the development of the evaluation method proposed in this thesis. MUSA allows for an unprecedented breadth and depth in examining end-user satisfaction. Rendering detailed nuances of user experiences, it benefits researchers, decision makers and communities to create e-Participation software that yields meaningful and customized results. Such outcome is depicted in matrices of actions to be taken per area for improvement, ultimately enhancing and raising user satisfaction.
περισσότερα