Απόψεις και πρακτικτές σχετικά με τη γλώσσα του ηθοποιού του 20ου αιώνα, σκηνοθετών που αντλούν έμπνευση από τον ηθοποιό της κομέντια ντελ άρτε: οι περιπτώσεις των Κοπώ, Μεγερχόλντ και Στρέλερ

Περίληψη

Στόχος-προϋπόθεση της διατριβής είναι να αποδειχθεί ότι κάθε ένας από τους τρειςσκηνοθέτες Μεγερχόλντ, Κοπώ και Στρέλερ, αντλώντας στοιχεία από την ιστορική Κομέντιαντελ Άρτε, κατασκευάζει μια ‘δική του’ Κομέντια, με διαφοροποιημένα και συγκεκριμέναχαρακτηριστικά.Κύριος στόχος της είναι να αποδειχθεί ότι στη θεωρία και την πράξη τους που εμπνέονταιαπό τον ηθοποιό της ιστορικής Κομέντια, τα ‘α λα Κομέντια’ μη λεκτικά στοιχεία έκφρασης καιεπικοινωνίας του σύγχρονου ηθοποιού αποτελούν α) τα δομικά υλικά της Κομέντια που κάθεσκηνοθέτης κατασκευάζει, β) δομικά υλικά της ευρύτερης αισθητικής του.Δευτερεύων στόχος είναι να αποδειχθεί ότι τα παραπάνω αποτελούν δομικά υλικά τηςκοινωνικής/αξιακής διάστασης της αισθητικής καθενός από τους τρεις, και ότι οι τρειςαισθητικές συγκλίνουν σε κοινά κοινωνικά/αξιακά χαρακτηριστικά.Μακροπρόθεσμος-ευκταίος στόχος είναι, τα ευρήματα της διατριβής να αξιοποιηθούν στησύγχρονη Εκπαίδευση και ειδικώς στη διεύρυνση των εκφραστικών δεξιοτήτων τωνεκπαιδευτικών και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The prerequisite aim of the present dissertation is that each of the three directors understudy, i.e. Meyerhold, Copeau and Strehler, adopts elements of the historical Commedia dell’Arte in order to construct his ‘own’ particular Commedia, each with its own differentiated andconcrete characteristics.The primary aim of the dissertation is to show that in their theory and practice as inspiredby the actor of the historical Commedia, the ‘Commedia-like’ non verbal elements ofexpression and communication of the modern actor are made up by (a) structural materials ofthe Commedia constructed by each director, and (b) structural features of each director’s wideraesthetic approach.A secondary objective is to provide proof that the above mentioned materials represent structural features of the social/values dimension of the aesthetic approach of each of the threedirectors, as well as that these three aesthetic approaches finally converge to commonsocial/values characteristics.Finally, a desired ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37479
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37479
ND
37479
Εναλλακτικός τίτλος
Views and practices related to the language of the 20th century actor, of directors inspired by the commedia dell'arte actor: the cases of Copeau, Meyerhold and Strehler
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Αρδίτης Βίκτωρ
Πιπινιά Ιουλία
Μπίμπου Ιωάννα
Γλυτζουρής Αντώνης
Καγγελάρη Δηώ
Κωνσταντινίδης Δαμιανός
Λενακάκης Αντώνης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Απόψεις και πρακτικές των σκηνοθετών Μεγερχόλντ, Κοπώ και Στρέλερ; Άντληση έμπνευσης απο τον ηθοποιό της κομέντια ντελ'αρτε; Κομέντια ντελ'αρτε και κοπω; Κομέντια ντελ'αρτε και μεγερχολντ; Κομέντια ντελ'αρτε και στρελερ; Ηθοποιός της κομέντια ντελ'αρτε και μεγερχολντ; Ηθοποιός της κομέντια ντελ'αρτε και Στρέλερ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
510 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)