Δείκτες αξιολόγησης γραπτού λόγου στα πλαίσια του σχολικού γραμματισμού του γλωσσικού μαθήματος σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: η περίπτωση των επιχειρηματολογικών κειμένων στο πολυπολιτισμικό λύκειο: η αυτονομία των κειμένων και των υποκειμένων

Περίληψη

Το θέμα της παρούσας διατριβής αφορά τους διακειμενικούς μηχανισμούς που ενεργοποιούνται μεταξύ κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου ως δεικτών συγκρότησης και αξιολόγησής του. Ειδικότερα, πραγματεύεται τους διακειμενικούς μηχανισμούς που αφορούν τον γραπτό επιχειρηματολογικό λόγο και τις εκβολές των διακειμενικών δικτύων, που διαμορφώνονται, στην κειμενική ταυτότητα των υποκειμένων ως μαθητευόμενων συγγραφέων, στα πλαίσια μιας πτυχής του σχολικού εγγραμματισμού του γλωσσικού μαθήματος, των τελικών δοκιμασιών γραπτής αξιολόγησης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Στο πλαίσιο των τελικών δοκιμασιών γραπτής γλωσσικής αξιολόγησης των υποκειμένων, το συγκείμενο της παραγωγής γραπτού λόγου πυκνώνει χωροχρονικά όλες τις διεργασίες, τις πρακτικές και τις στρατηγικές που αναπτύχθηκαν στη σχολική τάξη και συγκροτεί το κειμενικό και υποκειμενικό τους αποτύπωμα. Αποτελεί, επομένως, ένα πρόσφορο και πρωτότυπο πεδίο διερεύνησης της γραπτής επικοινωνιακής δεξιότητας των μαθητών, της κειμενικής ταυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of the present thesis is the intertextual mechanisms activated between understanding and production of written discourse as indicators of its construction and evaluation. More specifically, the present thesis researches the intertextual mechanisms that concern argumentative discourse and their outcomes to the construction of subjects’ textual identity as learning writers, within one aspect of language school literacy, the final language evaluation written tests in multicultural environments.In subjects’ final language evaluation written tests, the context of the production of written text encapsulates chronotopically all the processes, practices and strategies deployed in the school class and constructs the textual and subject’s imprint. It that way, it consists an appropriate and new field of research for students’ written communicative competence, of the textual identity of language education and in general of language teaching which transcends the scientific fields of ed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37363
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37363
ND
37363
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluation indicators for written discourse within the context of language school literacy in multicultural environments: the case of argumentative texts in the multicultural lyceum: the autonomy of texts and subjects
Συγγραφέας
Σαχινίδου, Παρασκευή (Πατρώνυμο: Πλάτων)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών
Εξεταστική επιτροπή
Δημάση Μαρία
Καμπάκη-Βουγιουκλή Πηνελόπη
Γαβριηλίδου Ζωή
Ευθυμίου Αγγελική
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Γρίβα Ελένη
Στάμου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση γραπτού επιχειρηματολογικού λόγου_; Διακειμενικότητα; Δοκιμασίες αξιολόγησης; Συγγραφική ταυτότητα γλωσσικής μαθητείας; Αναγνωστική ταυτότητα γλωσσικής μαθητείας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
431 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)