Περίληψη
Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια συγκριτική βιβλιογραφική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και ειδικότερα στον χώρο “Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας”, και του τρόπου με τον οποίο αυτή γίνεται αντιληπτή και μετουσιώνεται σε πράξη στη χώρα μας, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη Διασφάλιση Ποιότητας σε αυτό το πεδίο. Γενικός Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετηθεί η εξέλιξη των Πολιτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω στο υπό συζήτηση θέμα και η εξέλιξη των αντίστοιχων Πολιτικών, αλλά και η πράξη εφαρμογής τους, στην Ελλάδα, στο διάστημα κυρίως από τη συνθήκη της Bologna (1999) και εξής, και να επιχειρηθεί στη συνέχεια μια συγκριτική θεώρησή τους. Όσον αφορά τη Μεθοδολογία, η διατριβή έχει τη μορφή της αξιολογικής έρευνας. Για την υλοποίηση της οποίας επιλέγεται ένα πρωτότυπο μοντέλο που αποτελεί σύνθεση δύο ξεχωριστών μοντέλων, ενός για την Δυναμική Αξιολόγηση και ενός για την Έρε ...
Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια συγκριτική βιβλιογραφική έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και ειδικότερα στον χώρο “Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας”, και του τρόπου με τον οποίο αυτή γίνεται αντιληπτή και μετουσιώνεται σε πράξη στη χώρα μας, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη Διασφάλιση Ποιότητας σε αυτό το πεδίο. Γενικός Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετηθεί η εξέλιξη των Πολιτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω στο υπό συζήτηση θέμα και η εξέλιξη των αντίστοιχων Πολιτικών, αλλά και η πράξη εφαρμογής τους, στην Ελλάδα, στο διάστημα κυρίως από τη συνθήκη της Bologna (1999) και εξής, και να επιχειρηθεί στη συνέχεια μια συγκριτική θεώρησή τους. Όσον αφορά τη Μεθοδολογία, η διατριβή έχει τη μορφή της αξιολογικής έρευνας. Για την υλοποίηση της οποίας επιλέγεται ένα πρωτότυπο μοντέλο που αποτελεί σύνθεση δύο ξεχωριστών μοντέλων, ενός για την Δυναμική Αξιολόγηση και ενός για την Έρευνα. Το μοντέλο που προκύπτει από τη σύνθεση αυτή έχει τη θεωρητική του βάση στη Θεωρία των Συστημάτων και για πρώτη φορά δημιουργήθηκε για την εξυπηρέτηση των σκοπών της θεωρητικής θεμελίωσης της πράξης της Αξιολογικής Έρευνας. Αξιοποιήθηκε κατά βάση η βιβλιογραφική έρευνα, συμπληρούμενη με στοιχεία από άτυπες συνεντεύξεις με στελέχη σε θέσεις κλειδιά των φορέων Διασφάλισης Ποιότητας και Συμβουλευτικής στην Ελλάδα. Το κυριότερο Συμπέρασμα που προκύπτει από την παρούσα έρευνα είναι πως η ευθυγράμμιση της πράξης στην Ελλάδα στον τομέα «Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός» με τις πολιτικές που προκρίνουν τα Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχει επιτευχθεί, όσον αφορά την πλειονότητα των δεικτών ποιότητας, ή, όπου έχει, δεν είναι τόσο αρμονική, όσο θα αναμενόταν. Φαίνεται, βέβαια, ότι από ελληνικής πλευράς καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες για υιοθέτηση όσων προτείνονται από τα επίσημα Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προσπάθειες όμως οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην υλοποίησή τους λόγω δυσχερειών που οφείλονται στις ευρύτερες συνθήκες μέσα στις οποίες καλείται να λειτουργήσει ο θεσμός στη χώρα μας. Αντίστοιχα, η ποιότητα του θεσμού "Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός" στη χώρα μας με βάση τους Δείκτες Ποιότητας του Συστήματος που χρησιμοποιήθηκε στην παρούσα έρευνα μπορεί να θεωρηθεί μόνο μερικώς ικανοποιητική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation is a bibliographic research in which, within a Quality Assurance context, a comparative assessment is made of the relation between European Union policies on Education and Training, and more particularly in the field of Vocational Guidance and Counselling, and the way in which they are perceived and implemented in Greece. The main Objective of this research was to review on a comparative basis the developments in Policies in the European Union on matters related with Quality Assurance in Educational and Vocational Guidance and Counselling, with the perspective Policy and Practice in Greece. The period covered is from the Bologna Declaration (1999) and on. As concerns Methodology, this thesis takes the form of an evaluative research. A Quality Assurance Model was developed as a synthesis of two existing models, one used for Dynamic Evaluation and one for Research. It has its theoretical foundation in Systems Approach and serves as a theoretical foundation of Evalu ...
This dissertation is a bibliographic research in which, within a Quality Assurance context, a comparative assessment is made of the relation between European Union policies on Education and Training, and more particularly in the field of Vocational Guidance and Counselling, and the way in which they are perceived and implemented in Greece. The main Objective of this research was to review on a comparative basis the developments in Policies in the European Union on matters related with Quality Assurance in Educational and Vocational Guidance and Counselling, with the perspective Policy and Practice in Greece. The period covered is from the Bologna Declaration (1999) and on. As concerns Methodology, this thesis takes the form of an evaluative research. A Quality Assurance Model was developed as a synthesis of two existing models, one used for Dynamic Evaluation and one for Research. It has its theoretical foundation in Systems Approach and serves as a theoretical foundation of Evaluative Research. Bibliographical research was the basis of work, supplemented with elements from interviews with individuals in key positions in Greece in the fields of Quality Assurance and Career Guidance and Counselling.The main Conclusion of this research is that the alignment of policies and practicies in the field of Career Guidance and Counselling with the policies developed in the European Union is not yet satisfactorily achieved in most of the quality indicators used in this research. It seems, nevertheless, that the hellenic side is making serious efforts to adopt the policies proposed by the official E.U. bodies. In the practice of their implementation, though, the Hellenic side is meeting with difficulties caused by the overall unfortunate circumstances in which the responsible institutions need to function in Greece. Conclusively, the quality of Career Guidance and Counselling COUNSELLING in this country, according to the Quality Indicators used in this research, can be regarded as only partially satisfactory.
περισσότερα