Ο ρόλος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των μαθητών: από το θεσμικό λόγο στην εκπαιδευτική πρακτική

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής είναι η διερεύνηση του ρόλου του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ως υποστηρικτικού θεσμού, στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικής και επαγγελματικής απόφασης των μαθητών. Η μελέτη του εν λόγω αντικειμένου εστιάζεται στη θεσμική ανάλυση του Σ.Ε.Π., έτσι όπως παρουσιάζεται στα κείμενα της εκπαιδευτικής πολιτικής, τόσο σε εθνικό όσο και σε υπερεθνικό επίπεδο και στην εμπειρική διερεύνηση των κοινωνικών αναπαραστάσεων των μαθητών σε σχέση με τους παράγοντες που επιδρούν στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές. Δίνεται έμφαση στις προσδοκίες των μαθητών απέναντι στο θεσμό του Σ.Ε.Π. και στον τρόπο με τον οποίο τον αξιοποιούν στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικής και επαγγελματικής απόφασης.Τα ευρήματα που προκύπτουν τόσο από τη θεωρητική όσο και από την εμπειρική διερεύνηση σε ένα κατάλληλα επιλεγμένο δείγμα μαθητών της Γ’ Τάξης του Λυκείου οδηγούν στα εξής γενικά συμπεράσματα: Η ανάλυση της εκπαιδευτικής πολιτικής, έτσι όπως αποτυπώνεται στα θεσμικά κείμε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of the dissertation is the investigation of the role of the Educational and Vocational Guidance, as a supportive institution, to the process of decision making by the students, regarding educational and vocational issues. The study of such an object focuses on the institutional analysis of the Educational and Vocational Guidance, as it is presented to the educational policy texts, in a national and international level, as well as on the experiential investigation of social representations of students in relation to the factors affecting their educational and vocational choices. There is emphasis given to the expectations of students from the institution of the Educational and Vocational Guidance, as well as to the way they use in the process of educational and vocational decision making.The results sourcing from theoretical and experiential investigation as well, within a diligently chosen sample of students of the Third Class of High School, lead to the following general co ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31801
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31801
ND
31801
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the educational and vocational guidance to the educational and vocational choices of the students: from the institutional discourse to the educational practice
Συγγραφέας
Λογιώτης, Γεώργιος του Νικόλαος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσακίρη Δέσποινα
Τσατσαρώνη Άννα
Μπαγάκης Γεώργιος
Κατσής Αθανάσιος
Σιάνου Ελένη
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Πασιάς Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου; Πολιτισμικό κεφάλαιο; Κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών; Εκπαιδευτική και επαγγελματική επιλογή; Λήψη αποφάσεων; Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
400 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)